فاروس logo

تبدیل کردن نقاط ضعف به نقاط قوت در زمان مطالعه دروس

تبدیل کردن نقاط ضعف به نقاط قوت در زمان مطالعه دروس

تبدیل کردن نقاط ضعف به نقاط قوت در زمان مطالعه دروس

تبدیل کردن نقاط ضعف به نقاط قوت در راز موفقیت در کنکور

راز موفقیت در کنکور برای کنوکری های و دبیرستانی ها و همچنین کسانی که دنیا را تکان داده اند در استعداد های طبیعی نابغه نبوده اند بلکه در یک صفت ممتاز بوده اند البته استقامت و پشتکار.

شما با استقامت و پشتکار با ثبات میتوانید دنیا را تکان بدهید و دنیا را در دستانتان بگیرید میتوانید تمام آرزو هایتان را تبدیل به اهدفتان بکنید و به اهداف تان برسید اگر قرار شما با بالاترین درجه برسید خواهید رسید اگر قرار است جز ده نفر اول بشوید خواهید شد اما باید راه و روش آن را نیز بدانید شما باید عاشق هدف تان باشید و عاشقانه به سمت اهدافتان پیش بروید

اگر دانش آموزی داریم تراز آن پایین هست نباید در آزمون بعدی به فکر این باشد به بالاترین تراز ممکن برسد . قطعا این اتفاق نخواهد افتاد.

اگر معدل 16 و 17 دارند دنبال این نباشند که حتما معدل شان 20 بشود نه این امکان ندارد اگر شما دارید ریاضی میخوانید به فرض مثال در یک امتحانی گرفتید 16 یک هفته دیگر دنبال این نباشید که 20 بگیرید نه باید آرام و آهسته به اهدافتان برسید و این یک راز موفقیت در کنکور است.

ابتدا باید تمام عیب و نقص های خودتان را پیدا کنید وقتی شما عیب و نقص هایتان را پیدا میکنید هر قدمی که بردارید رو به موفقیت و رو به پیشرفت است.

اهداف را باید به اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت تقسیم کنیم.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

اهدف کوتاه مدت در راز موفقیت در کنکور

هدف کوتاه مدت به هدفی گفته میشود که از صبح تا زمان استراحت ظهر انجام بپذیرد و یکی از راز موفقیت در کنکور همین موضوع است.

زمان بیداری _ ورزش _ صبحانه: اولین کار در هدف کوتاه مدت زمان بیداری را مشخص میکنیم و یعنی باید این کار طبق یک روال منظم و دقیق باشد بدن شما باید به این مقرارت عادت کند و باید طبق یک روال ثابت از خواب بیدار بشوید.

همچنین ورزش کردن : ورزش بسیار مهم است اگر قرار است اول صبح خوبی آغاز کنید و تا آخر شب پر انرژی پر انرژی باشید باید ورزش کنید و از جمله ورزش ها ورزش کششی انجام بدهید که این کار باعث میشود که تمام اعضلات شما از خواب بیدار بشود صبحانه بسیار حائز اهمیت است

در هدف کوتاه مدت و راز موفقیت در کنکور، مهم برای ما این است که در یک بازه زمانی مشخص باشد.

دانش پذیر باید فکر خود را متمرکز این هدف کند: یعنی دنبال این نباشید که در هفته آینده چه اتفاقی میافتد چه آزمونی دارید چه کارهایی میخواهید انجام بدهید وقتی دنبال هدف کوتاه مدت هستید فقط دنبال این باشید از صبح تا ظهر چه کاری انجام بدهید و به هیچ چیز دیگری هم نیز فکر نکنید تمام حاشیه ها را کنار بگذارید.

وقتی وارد هدف کوتاه مدت میشوید به هیچ عنوان اجازه ندهید هیچ موضوعی شما را اذیت کند وقت هیچ درسی را به درس دیگری ندهید فقط تنها هدف تان این باشد که از صبح تا ظهر چه کارهایی باید انجام بدهید و انجام بدید فقط فکرتان این باشد از صبح تا ساعت 13 چه کارهایی را باید انجام بدهید حتی فکر فردا و بعداز ظهر همان روز به هیچ عنوان نباشید.

اگر این اتفاق بیافتد پراکندگی ذهنی پیدا میکنید و شما نمیتوانید به هدف میان مدت و بلند مدت تان برسید، اما هدف کوتاه مدت میتواند یک ماه نیز باشد به جای این که از صبح تا ظهر باشد که آن شامل اهداف دیگری است که میتوانید این هدف تان را بزرگ و بزرگ تر کنید هدف کوتاه مدت تان را، اما در بازه زمانی یک روزه یعنی از صبح تا ظهر به هیچ چیز دیگری حق فکر کردند ندارید اگر میخواهید موفق باشید و این تنها راز موفقیت در کنکور است.

گزارش خواندن هر درس بعد از اتمام آن درس به مشاور ارسال شود: هر شخصی برای آمادگی در کنکور مشاوری دارد برای خودش و باید گزارش های مطالعات هر درس را برای مشاور خودش ارسال کند بهترین زمان ارسال گزارش ها چی هست؟

بهترین زمان ارسال گزارش ها بدین شکل است که شما وقتی هر درسی را مطالعه میکنید بعد از اتمام آن کلا 20 الی 30 ثانیه طول میکشد میتوانید برای مشاورتان پیامک کنید یا میتوانید در دفتر برنامه ریزی خودتان بنویسید کار زیاد سختی نیست شاید چند ثانیه زمان شما را بگیرید بهانه ها را ازخودتان بگیرید.

وقت هیچ درسی را به درس دیگر اختصاص ندهید: خیلی از دانش آموزان و داوطلبان بدین شکل می آیند و عمل می کنند.

به طور مثال باید در این زمان دین و زندگی بخوانند در عوض آن ریاضی میخواند یا درس های دیگر به همین شکل هیچ وقت این کار را نکنید ارزش ببخشید به دروس تان اگر این کار را از سال دهم آموزش ببینید از سال یازدهم آموزش ببینید و شما بسیار قدرتمند میرود جلو و پیشرفت خواهید کرد.

اهدف میان مدت در راز موفقیت در کنکور

هدف بلند مدتی به هدفی گفته میشود که از ظهر تا غروب انجام میپذیرد. باید یک زمانی را برای خودتان بگذارید برای استراحت میتوانید نهار تان را بخورید نماز تان را بخوانید استراحت کنید و استحمام کنید.

هدف بلند مدت را نباید با هدف کوتاه مدت گره بزنید یعنی چی؟ یعنی اینکه شما نگوید به فرض مثال کارهایی که صبح انجام ندادم ظهر انجام بدم این کار بسیار اشتباهی است.

حتی اگر اهمیت درس صبح از اهمیت درس ظهر بسیار مهم تر باشد هیچ وقت این کار را انجام ندید یا یعنی زمان هیچ درسی را به درس دیگر ندید و یک زمان استراحتی هم برای ظهرتان بگذارید.

بهتر است که در میان هدف میان مدت شما، شما حداقل 40 تا 50 دقیقه بخوابید خیلی کمکتان میکند چون باعث میشود که دوباره شما شادابی تان را بدست اورید باعث میشود که بدن شما سرحال تر بشود و بشاش تر بشود، این موارد همگی مهترین راز موفقیت در کنکور به شمار می روند.

دانش پذیر باید فقط فکر خود را متمرکز این هدف بکند: باید تمام تمرکز خودمان را بگذاریم که از ظهر تا غروب کل کارهایمان را درست انجام بدهیم دیگر فکر صبح نباشیم خیلی از افراد وقتی صبح شان را خوب آغاز نمیکند تا غروب افسرده هستند این کار را انجام ندید.

مثل هدف کوتاه مدت هر کاری که میخواهید انجام بدهید به مشاورتان حتما بگوید یا در دفتر برنامه ریزی تان بنویسید: بگذارید عیب و نقص خودتان را متوجه بشوید مثلا به فرض مثال شما میخواهید 25 تا تست دین و زندگی بزنید دقت لازم را ندارید این میشود ضعف شما و شما برای مشاور خودتان ارسال میکنید که 25 تا تست زمان بیشتری طول کشید، اما من میتوانستم بهتر تست ها را بزنم و به هیچ عنوان به فکر روزهای بعد نباشید داخل هدف میان مدت فقط به این فکر کنید که ظهر تا غروب تان را با نهایت انرژی درس بخوانید.

وقت هیچ درسی را به درس دیگر اختصاص ندهید: به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید بگذارید خودتان را تنبیه کنید یعنی اگر به فرض مثال : درس زیست شناسی یک درس خیلی مهم است ریاضی یک درس بسیار مهم است اگر شما در یک درسی خیلی قوی بودید و در یک درسی خیلی ضعیف بودید و در قوی باعث شد که آن را نخوانید و زمان آن درس را از دست دادید حق ندارید زمان اش را به درس دیگری اختصاص بدهید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

اهدف بلند مدت در راز موفقیت در کنکور

هدف بلند مدت یعنی اینکه شما کارهای صبح تان که مربوط به هدف کوتاه مدت را انجام دادید و هدف میان مدت را با موفقیت گذراندید حالا دنبال هدف بلند مدت هستید.

اهداف بلند مدت به اهدافی میگویند که از غروب تا شب انجام میپذیرد(از ساعت 19 الی 24 ( اما موضوعاتی که پیش میاد ممکن است که بعضی از افراد هدف کوتاه مدت شان را انجام ندهند یا به هزار ویک دلیل یک اتفاقی افتاده است

اگر هدف کوتاه مدت و میان مدت تان را از دست دادید حتما هدف بلند مدت تان را انجام بدهید یعنی نگذارید در طول شبانه روز تمام اهداف تان را از دست بدهید.

اگر این اهداف میان مدت و کوتاه مدت و بلند مدت را انجام بدهید که موسسه فاروس طاها طبق استاندارد های شما این ها را فراهم کرده مطمئنا باشید موفق میشوید پس بهترین فاکتوری است ک شما خودتان را امتحان کنید اگر شما بتوانید این کار ها را در مدت 10 روز20 روز انجام بدهید بدن شما عادت میکند شما تبدیل به یک انسان موفق خواهید شد

نقاط قوت

با کیفیت درس خواندن: یعنی تمام پاراگراف هار ا خواندن تمام حواس موقعه مطالعه دادن به کتاب تمام تکنینک های مطالعاتی را مورد استفاده قرار دادند.

با شادی و انگیزه درس خواندن : یعنی اینکه یک ساعت با انرژی درس خواندن برابری میکند با ده ها ساعت بدون انرژی درس خواندن و هنگام مطالعه حال خوش را خودتان باید ایجاد کنند.

جلوگیری از اشتباهات گذشته و عیب یابی: شما نباید چندین بار یک اشتباهی را تکرار کنید اگر اشتباهات گذشته را جبران کنید هر قدمی که بردارید رو به جلو هست و پس باید یادبگیرید یک اشتباهی را چندین بار تکرار نکنید و برای خودتان ارزش قائل بشید.

گزارش به موقعه فرستادن طبق زمانبندی ذکر شده: شما باید در طول تحصیلی تان بهتر است یک مشاور داشته باشید این میشود جز نقاط قدرتان وقتی شما هر درسی را به اتمام می رسانید میتوانید این گزارش را برای مشاورتان بفرسید کلا زمانی از شما نمگیرید در حد 15 الی 10 ثانیه نمیشود این میشود جز نقاط قدرت شما که بسیار حائز اهمیت است.

وارد حواشی نشدن: وقتی شما میخواستید یک درسی را بخوانید وارد یک سری مشکلاتی میشدید مدام فکر تان پراکنده میشود فکر خودتان را نمیتوانستید متمرکز کنید این میشود جز نقاط ضعف شما اگر بتوانید این کارها را انجام ندهید میشود جز نقاط قدرت شما است. این مورد نیز به عنوان یکی از راز موفقیت در کنکور هست.

طبق برنامه پیش رفتن: یکی از نکاتی که بسیار حائز اهمیت است طبق برنامه پیش رفتن. اگر میخواهید موفق بشوید سعی کنید یک برنامه که دارید تا اخر پیش برید و وسط یک برنامه که دارید برنامه تان را تغییر ندهید و برای خودتان برنامه ننویسید . این باعث میشود که شما ضرر کنید اما اگر با یک برنامه ثابت پیش بروید مطمئن باشید شما موفق خواهید شد.

موسسه فاروس طاها آمده است برای شما برنامه ریزی کرده است برنامه ریزی های فاروس طاها به شکلی هست که شما میتوانید هم معدل خیلی بالا داشته باشید که شما بتوانید از امتیاز معدل تان استفاده کنید.

یکی از راز موفقیت در کنکور این است که اگر شما طبق برنامه های فاروس طاها و همچنین آزمون آنلاین کنکور پیش بروید قطعا میتوانید معدل خیلی بالا داشته باشید و درصد های خیلی بالایی داشته باشید و در داخل تمام آزمون هایتان موفق باشید و در آخر که هدف نهایی شما که کنکور است آن را به زانو دربیارید.

نقاط ضعف

نقاط ضعف یعنی چی؟ یعنی همان خط قرمز که شما نباید انجام بدهید. نقاط ضعف خودتان را بشناسید و اگر نقاط ضعف خودتان را بشناسید تبدیل به نقطه قدرت شما میشود.

اما اگر نشناسید چه اتفاقی میافتد؟ تبدیل به عادت میشود همین عادت هاست که باعث میشود که ما را از اهداف مان دور کند دیگر به آن قله موفقیت نمیرسید پس با تمام قدرت تان به سمت موفقیت حرکت کنید.

درکنار نقاط قوت باید نقاط ضعف را هم بررسی کنیم تا از اهمیت و راز موفقیت در کنکور بیشتر باخبر شویم.

با کیفیت درس نخواندن

 با تمام وجود و با علاقه درس بخوانید و این را بدانید هرگز درس نخوانید مگر با عشق و علاقه برای تک تک درس هایتان ارزش قائل بشوید به درس خواندن عشق به ورزید

با بی حوصلگی درس خواندن

 درس خواندن با بی حوصلگی و با حس خستگی به درد نمیخورد اگر میخواهید موفق بشوید ابتدا باید برای خودتان ارزش قائل بشوید و بعد برای دروس تان ارزش قائل بشوید زیرا آن کتاب دوست شماست

تکرار مکرر اشتباهات

 یعنی اینکه در زمان مقرری که برای درس خواندن تان گذاشتین فقط همان کار را انجام بدهید و به صورت مکرر این کار را انجام میدهید اگر دچار این مشکل شدید حتما به مشاورتان اطلاع بدید

نفرستادن به موقع گزارشات

 حتما گزارشات خود را بنویسید و برای مشاوره تان برسید یکی از راه های موفقیت انجام دادن همین کار است . زیرا برای مشاورتان تمام کارهایی که در طول انجام داده اید را فرستاید و اگر مشاور شما یک مشاور متخصص باشد میتوانند آنها را شناسی کرده و شما در جهت بهتر درس خواندن راهنمایی کند

به هر دلیلی وارد حاشیه شدن 

هر موضوعی که در خانه پیش میاید شما خودتان را دخالت میدهید . شما با این کار فرار از درس دارید
کاری که به شما به هیچ عنوان ارتباطی نداشته است ؛ خودتان را دخالت دادید . یا هنگامی که دارید درس میخوانید در هنگام مطالعه به دوستان یک پیامک کوتاهی میفرستید و میگوید این که مشکلی ندارد و به کار خودتان ادامه میدهید این کارها میشود حاشیه .
از دروس تان فراری نباشید سر خودتان را کلاه نگذارید اگر این کار ها را انجام بدهید به هیچ عنوان رتبه نمیشوید.

طبق برنامه پیش نرفتن

 وقتی شما طبق برنامه پیش نروید باعث میشود که شما نتیجه نگیرید اگر با برنامه ای که موسسه فاروس طاها برایتان برنامه ریزی کرده است پیش بروید شما باید معدلتان خیلی راحت 20 بشود یعنی شما باید تمام نمراتان را بگیرید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

این های مذراحلی برای پیدا کردن راز موفقیت در کنکور بود که به شرح آن ها پرداختیم، شما دبیرستانی ها و کنکوری های گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برچسب ها


رتبه برتر کنکور سراسری

رتبه برتر کنکور سراسری 1400

کنکور سراسری