images-shape-5images-shape-6images-shape-7images-shape-21images-shape-21

جزئیات مقاله

پزشکی, دندان پزشکی, داروسازی با 24 گام برنامه ریزی فاروس با قاطعیت و اطمینان 100%

تاثیر ورزش بر کاهش استرس کنکور مشاوره

ارتباط ورزش با سلامت جسم و روح

 

ورزش کردن تاثیر بسیار زیادی را هم بر سلامت جسمی و هم بر سلامت روحی دارد. بیشتر این بی حوصلگی ها و بی انگیزه بودن افراد و دانش آموزان بخاطر ورزش نکردن و کم تحرکی است.

 

حتما این جمله را بارها شنیده اید که می گویند عقل سالم در بدن سالم است. اولین دلیل ورزش کردن و تحرک داشتن حفظ سلامتی جسمانی است. بسیاری از بیماری های که اکثر دانش آموزان در دوران مدرسه و قبل از کنکور سراسری دچار آن می شوند. بخاطر کم تحرکی و نداشتن فعالیت های بدنی است. از جمله این موارد اضافه وزن است همره با مشکلات دیگری که به همراه دارد. که بعضی از دانش آموزان با آن درگیر می شوند.

 

این موضوع را نمی شود نادیده گرفت که وزش کردن و داشتن فعالیت های بدنی بر تقویت فعالیت های مغری و قلبی بسیار تاثیر گذار است. که این تمرین های بدنی تاثیر بسیار زیادی در سن میانسالی خواهد داشت.

 

دانش آموزانی که فعالیت های ورزشی و بدنی ندارند امکان دارد با مشکلات جسمی رو به رو بشوند. و اگر آن ها بیمار بشوند مدتی را نمی توانند مطالعه داشته باشند. و یا اگر هم داشته باشند بسیار بی تمرکز خواهد بود که نمی توانند از این مطالعه ی خود بهره ای ببرند.

 

ورزش و سلامت روحی

 

تمرین های بدنی نیز تاثیر بسیار زیادی را بر سلامت روحی انسان می گذارد . ورزش کردن باعث کاهش تنش های فکری از جمله استرس و اضطراب می شود. اگر انسان ها به صورت مدام در یک بازه ی زمانی دچار احساسات منفی مثل استرس و اضطراب بشوند. قطعا می تواند این ها عامل های بیماری هایی در آینده باشند. که کاهش استرس و اضطراب باعث می شود که ، در امتحان و آزمون ها بتوانیم نمره ی بهتری را کسب کنیم.

 

اکثر داوطلبان کنکور سراسری با مشکل استرس و اضطراب درگیر می شوند. که یک عاملی که  می تواند از میزان استرس و اضطراب بکاهد ، ورزش کردن است.

 

زمانی که انسان فعالیت های بدنی دارد باعث می شود که احساس آرامش داشته باشد و این آرامش باعث اعتماد به نفس می شود . در زمان کنکور سراسری بسیار مفید واقع می شود.

 

ورزش و تنظیم خواب

 

ورزش کردن باعث می شود که ساعت خواب نیز تنظیم شود. به این صورت که هنگامی شخصی دارای فعالیت های بدنی است انرژی های خود را تخلیه می کند. و به راحتی می تواند شب ها استراحت کند. اما افرادی که ورزش نمی کنند و فعالیت های بدنی ندارند. در هنگام خواب شب به دلیل این که هنوز انرژی در بدن شان وجود دارد ، خواب شان نمی برد. و خواب شب شان به هم می ریزد.

 

همان طوری که گفته شده است داشتن خواب کافی باعث می شود در طول روز هنگام مطالعه دروس برای کنکور سراسری ، تمرکز بالایی داشته باشیم. و بتوانیم مطالعه مفیدی داشته باشیم. اما اگر در شب خواب کافی نداشته باشیم .در هنگام مطالعه درس هایمان بسیار خسته و بی حوصله هستیم. بنابراین نمی توانیم مطالعه مفیدی از ساعت های مطالعه مان داشته باشیم.

 

بهترین زمان برای ورزش کردن

 

بهترین زمان برای ورزش کردن صبح های زود است. زمانی که از خواب بیدار می شوید و هنوز مطالعه ی درس های خود را شروع نکرده اید. اگر فضایی نیز برای ورزش و تمرین های بدنی ندارید. می توانید در همان خانه خود ورزش های نرمشی انجام بدهید. حتی می توانید هنگام ورزش کردن از موسیقی های که برای ورزش کردن است ، استفاده کنید که انرژی تان برای ورزش چند برابر بشود.

 

 

 

تاثیر ورزش بر کاهش استرس

 

نتیجه ای که می توانیم از مطالب بالا دریافت کنیم این است که ورزش کردن هم برای سلامت جسم و هم برای سلامت روح مفید است . اگر ما سلامت جسمی خوبی داشته باشیم می توانیم برنامه روزانه خود را پیش ببریم. و مطالعه مفیدی را در روز داشته باشیم. اما اگر سلامت جسمی کاملی نداشته باشیم و مدام هی بیمار بشویم. قطعا نمی توانیم برنامه درسی خودمان را جلو ببریم. و نتیجه ی آن می شود که در کنکور سراسری نتوانیم به نتیجه ای که مدنظر مان است برسیم.

 

از نظر سلامت روحی نیز بسیار ورزش کردن مفید است. هنگامی که ما فعالیت های بدنی داشته باشیم باعث می شود این فعالیت های بدنی ، جسم و روح ما به یک آرامشی برسد و انرژی مثبت جذب کنیم . و در نتیجه ی انرژی های منفی و احساسات منفی کم کم از بدن ما از بین می رود. از جمله استرس و اضطراب که این ها باعث از بین رفتن تمام تلاش های ما برای کنکور سراسری می شود.

 

پس حتما حتی شده روزی نیم ساعت در برنامه روزانه مان ورزش کردن نیز داشته باشیم. همین نیم ساعت ورزش کردن و داشتن فعالیت های بدنی باعث می شود که برای ادامه روزمان دارای انرژی باشیم و  همچنین به آینده روشن فکر کنیم و به آن خوشبین باشیم. این گونه قطعا به اهداف مان خواهیم رسید.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها: