فاروس logo

اعلام نتایج کنکور سراسری 1400

اعلام نتایج کنکور سراسری 1400

اعلام نتایج کنکور سراسری 1400

اعلام نتایج کنکور سراسری 1400

 

نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 رابه چه طریق باید مشاهده کنید؟ اعلام نتایج اوله کنکور 1400 از طریق سایت سازمان سنجش صورت می پذیرد. همچنین نفرات برتر نیز از طریق اسن سایت به نشانی sanjesh.org اعلام شد.در ادامه با ما باشید تا در خصوص اعلام نتایج اولیه و نهایی سازمان سنجش و همینطور اعلام نتایج نهایی و موعد انتخاب رشته به ذکر نکاتی بپردازیم

اعلام نتایج کنکور سراسری 1400

نفرات برتر کنکور سراسری 1400

نفرات برتر کنکور سراسری 1400 در هفته دوم تیر ماه اعلام شد. در تاریخ پنجم تیر ماه در پنج گره آزمایشی ریاضی، فیزیک، انسانی، هنر و زبان اعلام شد. اسامی نفرات برتر در سایت رسمی سازمان سنجش قرار گرفته و علاقه مندان می توانند این موضوع را از طریق دنبال کردن لینک زیر پیگیری نمایند.

 

مشاهده کنید: اسامی نفرات برتر کنکور

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 در دهم مرداد 1400 از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. برای این کار باید ایتدا با مشخصات خود به سایت سازمان سنجش وارد شوید. مشاهده رتبه و کارنامه کنکور سراسری از طریق یکی از روش های زیر امکان پذیر است:

✏️ روش اول: استفاده از شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد و وارد کردن کد امنیتی. دقت کنید برای ورود از این طریق می توانید شماره داوطلبی خود را از روی کارت ورود به جلسه بردارید.

✏️ روش دوم: استفاده از شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه و وارد کردن کد امنیتی. در این صورت باید برای ورود کد رهگیری و شماره پرونده را از فرم ثبت نام اولیه کنکور سراسری مشاهده کنید.

✏️ روش سوم: باید شماره پرونده، شماره سریال و شماره شناسنامه را به همراه کد امنیتی وارد کنید. در این صورت می توانید شماره سریال و شماره پرونده را از طریق فرم تایید ثبت نام اولیه دریافت کنید.

ثبت نام اولیه کنکور سراسری چگونه انجام می پذیرد؟

تاریخ اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری چه زمانی است؟

طبق اعلام رسمی سازمان سنجش که در روز گذشته صورت گرفت، دفتر انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 سه شنبه دوازدهم تیر ماه در اختیار گروه های آزمایشی قرار می گیرد. بنابراین باید کلیه داوطلبین باید تا تاریخ 12 تیر ماه تحلیل درستی از رتبه های کنکور سراسری خود داشته باشند و وبه این ترتیب فعالسازی انتخاب رشته مجازی بر روی سایت سازمان در روز سه شنبه انجام خواهد گرفت. همچنین زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 پنج شنبه 1400/5/14 لغایت دوشنبه 1400/5/18 است. بنابراین تاریخ انتخاب رشته نهایی کنکور سراسری 1400 هفته آخر شهریور ماه 1400 و زمان اعلام اسامی معرفی شدگان دانشگاه های شاهد و فرهنگیان و سایر رشته های خاص در هفته اول شهریور 1400 اعلام خواهد شد.

رتبه کشوری چیست؟ تحلیل رتبه های کنکور سراسری

انتخاب رشته دانشگاهی و انتخاب رشته کنکور 1400

تعداد داوطلبین کنکور سراسری و داوطبین مجاز به انتخاب رشته سال 1400

طبق اعلام رسمی سامان سنجش و آموزش کشور، تعداد داوطلبین اضر در جلسه آزمون 1184130 نفر بوده است که از این تعداد 1082900 نفر مجاز به انتخاب رشته شده و باقی داوطبین حدنصاب کامل را کسب نکرده اند.

تعداد شرکت کنندگان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری به تفکیک گروه های آزمایشی به شرح زیر است:

گروه آزمایشی تعداد داوطلبین شرکت کننده در کنکور سراسری 
گروه آزمایشی ریاضی فیزیک126706
گروه آزمایشی علوم تجربی359677
گروه آزمایشی علوم انسانی332107
گروه آزمایشی هنر35064
گروه آزمایشی زبان های خارجه24530

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در سال 1400

در رشته های خاص پذیرش با سوابق تحصیلی نیز صورت می پذیرد. طبق اعلام های رسمی پذیرش از سایت های رسمی به شرح زیر است:

جهت مشاهده جزئیات بیشتر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

نکاتی در خصوص اعلام نتایج آزمون سراسری 1400

پس از اعلام نتایج نهایی از طریق سایت سازمان سنجش باید برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر اقدام کردهع و یا برای کنکور سال آینده آماده شوید. اما سوال بسیاری از متقاضیان این است در صورت قبولی در رشته های دانشگاه روزانه آیا در سال بعد از کنکور سراسری محروم می شوید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. در صورتی که در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نکنید، می توانید سال بعد در کنکور سراسری شرکت کرده و دانشگاه های روزانه را هدف قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محرومیت از کنکور سراسری بیشتر بخوانید. اگر قصد ثبت نام در دانشگاه مورد نظر را داشتید نیز می توانید اقدام به ثبت نام در روز های اعلام شده از طرف دانشگاه کنید. پذیرش دانشجویان جدید الورود از طرف دانشگاه در روز های خاص انجام می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید اخبار را ز سایت رسمی دانشگاه مورد نظر دریافت کنید.

برچسب ها


فرم ثبت نام اولیه کنکور سراسری

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

اعلام نتایج کنکور