فاروس logo

کتابخانه برای مکان مطالعه کنکور خوب یا خانه

کتابخانه برای مکان مطالعه کنکور خوب یا خانه

کتابخانه برای مکان مطالعه کنکور خوب یا خانه

کتابخانه برای مطالعه کنکور خوب است یا خانه

 

مکانی که برای مطالعه دروس خود انتخاب می کنید بسیار مهم و با ارزش است. اگر یک مکان مطالعه ی درست انتخاب نکنید. می تواند تاثیر بسیاری در عدم تمرکز شما داشته باشد.

 

باید مکانی انتخاب کنید که تمام ویژگی های اصلی یک مکان مطالعه صحیح را داشته باشد. تا بتوانید با بالاترین حد تمرکز مطالعه کنید. بسیاری از داوطلبان می گویند که مطالعه در کتابخانه تمرکز آن ها را بالاتر می برد.زیرا کتابخانه ها در استاندارد ترین حالت ممکن طراحی شده است و برای مطالعه کردن بسیار مفید هستند.

 

 

مزایا مطالعه در کتابخانه

 

⭕ کتابخانه در سکوت مطلق است . سر و صدایی نیست که تمرکز دانش آموزان و افرادی که داخل کتاب خانه هستند را به هم بریزد.

 

⭕ جوی که کتابخانه دارد فقط برای مطالعه است. خواه نا خواه شما شروع به مطالعه می کنید.

 

⭕ کسی در کتابخانه از شما کار اضافه ای نمی خواهد و شما تمام تمرکزتان بر مطالعه مطالب است

 

⭕ از لحاظ شرایط نور محیط کاملا استانداری است.  و میز و صندلی استاندار مطالعه در اختیار شما است

 

⭕ افراد دیگری نیز در کتابخانه هستند که خود را می خواهند برای کنکور سراسری آماده کنند . اگر برای شما در مبحثی سوالی پیش آمد شما می توانید از آن ها بپرسید

 

⭕ اکثر کتابخانه ها فضای به عنوان نماز خانه دارند شما می توانید برای چند دقیقه استراحت ، به آن جا بروید

 

⭕ به خاظر جو حاظر در کتابخانه ، شما ساعت های مطالعه تان افزایش پیدا خواهد کرد

 

مکان مطالعه در خانه

 

کتابخانه رفتن برای داوطلبان و دانش آموزانی مفید است که با توجه به شرایط خانه خود نمی توانند در خانه مطالعه کنند . پس بهترین گزینه برای مکان مطالعه برای این افراد ، کتابخانه است.

 

اما افرادی که می توانند در خانه خود فضایی آماده کنند که در آن فضا مطالعه کنند. قطعا بهترین گزینه خانه است . زیرا در خانه بسیار راحت تر هستید . دلیل دیگر این است که قطعا شما زمانی را صرف می کنید که حاظر بشوید و از خانه به کتابخانه بروید و همین طور بعد از مطالعه از کتابخانه به خانه بروید . اگر در خانه فضایی باشد که بتوانید مطالعه داشته باشید. قطعا از این زمان ها می توانید بهترین استفاده را ببرید.

 

اگر تصمیم بر این گرفته اید که در خانه برای خود فضایی برای مطالعه درست کنید باید یک سری شرایط را حتما در نظر بگیرید.

 

استاندارد سازی مکان مطالعه

 

سکوت و آرامش

 

باید در مکان مطالعه خود یک فضای آرامی ایجاد کنید و در سکوت و آرامش مطالعه کنید. زیرا سر و صدای اضافی باعث می شود که شما به خوبی نتوانید بر درس های خود تمرکز کنید و نظم مطالعه شما به هم می ریزد.

 

سادگی مکان مطالعه

 

در مکانی که می خواهید مطالعه کنید نباید هیچ وسیله سرگرم کنند داشته باشید که حواس شما به آن پرت بشود. به عنوان مثال در اتاق هایی که آینه های بزرگ دارند و یا تابلو های خیلی خاص که وجود دادر. این موارد باعث می شود که وسط مطالعه چشم شما به این وسایل بخورد و شما نتوانید به خوبی بر مطالعه درس خود تمرکز کنید.

 

تمیز و مرتب بودن مکان مطالعه

 

زمانی که مکان مطالعه بسیار شلوغ  و نا مرتب باشد باعث خستگی ذهن می شود و نمی توان به خوبی بر مطالب درسی تمرکز کرد . بهتر است که مکان مطالعه ما همیشه تمیز و مرتب باشد این موضوع باعث تمرکز بیشتر می شود و باعث تعادل بهتر مغز انسان می شود. این که وسایل اتاق همیشه در سر جای خود باشد . از لحاظ تمیزی هیچ وسیله اضافی در اتاق نباشد این موارد بسیار مهم است.

 

وجود نور کافی در مکان مطالعه

 

اگر در مکانی نور کافی نباشد خیلی زود باعث خستگی چشم  و ذهن می شود. و اگر خستگی به سراغ کسی بیاد دیگر تمرکز اولیه خود را ندارد و در نتیجه مطالعه مفیدی نمی تواند از مطالعه خود داشته باشد. پس سعی کنید مکان مطالعه شما دارای یک نور استاندارد و مناسب مطالعه باشد.

 

بهترین زمان برای مطالعه

 

هر کسی در زمان مختلفی می تواند بیشترین تمرکز را داشته باشد. این باور اشتباه است که می گویند فقط صبح زود مطالعه مفید می توان داشت .

 

شرایط زندگی هر کسی نسبت به دیگران کاملا متفاوت است . و هر کسی در طول روز در ساعت های مختلف می تواند مطالعه داشته باشد. مهم این موضوع است که در هر ساعتی که خواستید مطالعه کنید. باید یک مطالعه کاملا هدف مند و مفید داشته باشید.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها