فاروس logo

واکسیناسیون دانشجویان تهران

واکسیناسیون دانشجویان تهران

واکسیناسیون دانشجویان تهران

واکسیناسیون دانشجویان تهران

  

یکی از موضوعات جنجالی و داغ این روزها واکسیناسیون دانشجویان است. این روزها واکسیناسیون دانشجویان آغاز شده است. این روند در سراسر کشور از جمله تهران قابل اجرا است؛ یعنی شهروندان تهرانی باید بدانند که واکسیناسیون دانشجویان تهران در حال اجرا است. به عبارت دیگر، می توان گفت در ادامه روند واکسناسیون در تهران، نوبت واکسیناسیون کرونا در تهران به دانشجویان و طلاب رسیده است. به گزارش خبرگزاری، ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان زیرمجموعه وزارت بهداشت، وزارت علوم، دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها و طلاب حوزه‌های علمیه در استان تهران همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همه مشمولان این گروه‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

  

واکسیناسیون دانشجویان تهران

 

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران، درباره ثبت نام واکسیناسیون ویژه دانشجویان دانشگاه تهران اظهار کرد: شورای صنفی دانشگاه تهران در خصوص ثبت نام واکسیناسیون دانشجویان اطلاعیه‌ای صادر کرده است. او افزود: با توجه به اینکه وزارت بهداشت دیروز اعلام کرده بود، که واکسیناسیون برای تمام عموم مردم با هر رده سنی آزاد شده است؛ بنابراین تمامی دانشجویان کشور به خصوص دانشجویان دانشگاه تهران در هر مقطع تحصیلی می‌توانند جهت ثبت نام برای تزریق واکسن به سایت واکسیناسیون وزارت بهداشت مراجعه کنند. حبیبا تصریح کرد: نوع واکسن‌های تزریق شده به دانشجویان دانشگاه تهران سینوفارم و آسترازنکا است. که واکسیناسیون برای تمامی دانشجویان خوابگاهی انجام شده است.

  

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، همایون رستگارزاده با اشاره به آخرین وضعیت و زمان واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. اظهار داشت: در ادامه پیگیری هایی که از اواخر تیر و مردادماه شروع شد. همچنین، پیرو هماهنگی با وزارت بهداشت و با ورود محموله های جدید واکسن به کشور و تاکید وزیر بهداشت برای تسریع واکسیناسیون، انشالله از روز شنبه ۲۰ شهریورماه واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز می شود.

  

بارگذاری اسامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه وزارت بهداشت

 

معاون توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در مقاطع مختلف در شهریورماه به صورت موردی دانشجویان در برخی دانشگاه ها در سطح کشور واکسینه شدند. در حالی که هنوز واکسیناسیون دانشجویان به صورت رسمی شروع نشده بود، اسامی تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر) را در مرداد ماه به وزارت بهداشت ارسال کردیم. از امشب فرآیند بارگذاری اسامی آغاز می شود.

  

  100 مرکز واکسیناسیون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند

 

رستگارزاده با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، دانشجویان دکتری و پس از آن دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در اولویت تزریق واکسن قرار دارند. گفت: ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال و تجهیز شده است. و از شنبه آمادگی لازم برای تزریق واکسن به دانشجویان وجود دارد. او در ادامه توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای عمل به ماموریت اجتماعی خود و حسب دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در فرآیند کنترل کرونا حضور فعال داشته است. به علاوه، در کنار ستاد کشوری کرونا در حیطه درمان، قرنطینه و پاسخگویی به سوالات بیماران و ... و همچنین، واکسیناسیون عموم مردم نقش آفرینی کرده است.

  

امکان واکسینه شدن دانشجویان در شهر محل سکونت

 

رستگارزاده با تاکید بر اینکه دانشجویان نیازی نیست لزوماً برای واکسینه شدن به واحد دانشگاهی خود مراجعه کنند. همچنین، او گفت: توزیع مراکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی به گونه ای است که دانشجویان کمترین جابجایی را داشته باشند. به علاوه، افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مراجعه به سامانه واکسیناسیون این دانشگاه به آدرس http://azadhr.healthehr.ir اقدام به ثبت نام کنند.

  

تصمیم‌گیری برای آموزش‌های حضوری دانشجویان

 

مسئولان وزارت علوم اعلام کرده‌اند که دیگر نباید آموزش حضوری را به تعویق انداخت. آنها گفته‌اند اگر واکسیناسیون انجام شود. و همچنین، ستاد مقابله با کرونا هم اجازه دهد، درهای دانشگاه به روی دانشجویان باز خواهد شد. محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف، درباره بازگشایی این دانشگاه و شرایط واکسیناسیون دانشجویان می‌گوید: «کار واکسیناسیون دانشجویان تا هفته آینده تمام می‌شود. ۱۰ هزار دانشجو را واکسینه کردیم. البته ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه شهرستانی هستند. ما اطلاعات دانشجویان را به وزارت بهداشت داده‌ایم و آنها هم در سامانه سلامت ثبت کردند. دانشجویان شهرستانی باید واکسن را در شهر خودشان دریافت کنند. ما برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم تا دانشجویان در دانشگاه واکسن بزنند.

 

احتمالاً دوز دوم را در مهرماه تزریق می‌کنیم. اولویتمان هم دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان مقیم در خوابگاه‌هاست. البته هنوز دانشجویان کارشناسی را واکسینه نکرده‌ایم. طبق برنامه قرار است دانشجویان کارشناسی این هفته واکسن را دریافت کنند. درباره بازگشایی دانشگاه‌ها هم ستاد باید تصمیم بگیرد. البته فکر می‌کنم از آبان ماه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری در کلاس درس باشند.»

  

دانشگاه امیر کبیر تهران

 

احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر، هم با اشاره به واکسینه‌شدن دانشجویان این دانشگاه می‌گوید: یک هفته است که واکسینه‌کردن دانشجویان را آغاز کردیم. البته این اجازه به ما داده شد که خانواده استادان و کارمندان را هم واکسینه کنیم. بعد از خانواده پرسنل دانشگاه ما در نظر داریم خانواده دانشجویان را واکسینه کنیم. اگر ستاد مقابله با کرونا اجازه دهد پیش‌بینی می‌کنم از آبان ماه دانشگاه‌ها را به صورت نیمه‌حضوری و فعال‌تر از سال قبل بازگشایی کنیم.

  

دانشگاه تربیت مدرس

 

محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس، نیز خبر داد که واکسیناسیون دانشجویان را از مرداد ماه آغاز کرده‌اند. و حالا بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه رفت‌وآمد دارند. «برخی از نخبگان دانشگاه تربیت مدرس در تولید واکسن برکت مشارکت داشتند. برای همین ما از مرداد ماه شروع به واکسیناسیون دانشجویانمان کردیم. به علاوه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام پروژه‌های دانشگاهی به دانشگاه می‌آیند. برای سال تحصیلی جدید هم اگر ستاد اجازه بدهد ما کلاس‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری برگزار خواهیم کرد.»

  


 

در این مقاله فاروس طاها تلاش کردیم اطلاعات جامع و به روزی را درباره موضوع واکسیناسیون دانشجویان از جمله تهران و همچنین، دانشگاه های آزاد بیان کنیم. با این وجود، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. تا مشاوران ما جدیدترین اخبار و اطلاعیه ها را در اختیار شما قرار دهند.

  


 


آیا واکسیناسیون برای دانشجویان تمام شهرهای کشور امکان پذیر است؟


بله. همان طور که در این مقاله فاروس طاها به آن اشاره شد، واکسیناسیون برای دانشجویان کل کشور آغاز شده است.


برای ثبت نام واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد استان اصفهان باید به چه سایتی مراجعه کنیم؟


همان طور که گفته شد، دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

برچسب ها