فاروس logo

نکات انگیزشی کنکور سراسری 1401 | برنامه ریزی کنکور سراسری

نکات انگیزشی کنکور سراسری 1401 | برنامه ریزی کنکور سراسری

نکات انگیزشی کنکور سراسری 1401 | برنامه ریزی کنکور سراسری

نکات انگیزشی کنکور سراسری 1401 | برنامه ریزی کنکور سراسری

 

نکات انگیزشی کنکور 1401 یکی از مواردی است که پشتکار شما را برای موفقیت در کنکور سراسری تقویت می کند. یکی از مواردی که هنگام برنامه ریزی کنکور 1401 مطرح است. این است که ممکن است گاهی اوقات از برنامه تحصیلی خود به دلایل مختلف عقب بمانید. یا در آزمون های مرحله به مرحله برای آمادگی در کنکور سراسری 1401 موفق به کسب رتبه دلخواه خود نشوید. در این صورت چه باید کرد؟ اولین و مهم ترین راه این است که مسله را با مشاور خود درمیان بگذارید تا برنامه ریزی مجدد برای آمادگی شما صورت بگیرد. بعد از آن بای روحیه خود را برای موفقیت در کنکور سراسری به دست آورید. مطالب انگیزشی کنکوری شامل نکاتی هستند که می توانند شما را در مدت طولانی در مسیر هدفتان نگه دارند.

راز های موفقیت کنکور 1401 چیست؟

موفقیت تحصیلی در کنکور 1401 برای هر داوطلب تعریف جداگانه دارد. برای برخی از داوطلبان موفقیت به معنی قبولی در رشته پزشکی دانشگاه تهران و شهید پزشکی است. برای برخی دیگر از داوطلبان کسب رتبه های سه رقمی در کنکور و شرکت در رشته های دیگر موفقیت محسوب می شود. بنابراین چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد این است که اهداف خود را از ابتدا مشخص کرده و خود را برای چالش هایی که در مسیر به وجو میاید آماده کنید. البته این مورد را نیز در نظر داشته باشید که باید برای مواردی سخت تر از آنچه انتظارش را دارید کسب آمادگی کنید تا رسیدن به اهدفتان حتمی باشد. از مواردی که به همه دانش آموزان و متقاضیان کنکور کمک می کند تا به موفقیت برسند، توجه به موراد زیر است:

نکات انگیزشی کنکور 1401 🤓

✨ همه چیز از فکر شما شروع می شود... فکر توست که همه چیز را می سازد. روزمرگی ها اتفاق میوفتند تنها به هدف خود فکر کنید و تمرکز خود را جمع کنید. چرا که موفقیت یک انتخاب است

✨ تنها چیزی که شما در کنکور سراسری انگیزه میده هدف شماست. تصویر سازی کنید فکر کردن به نتیجه خستگی ها را به فراموشی می سپارد

✨ زمین خوردن یک اتفاقه اما بلند شدن یک اتنخابه. هیچ چیز نباید شما رو از مسیر هدفتون دور کنه

✨ سد نتوانستن ها را بشکنید. شما میخواهید پس می توانید

تاثیر معدل در کنکور سراسری به چه صورت است؟

همانطور که می دانید برای رشته های نظام جدید 30 درصد از معدل سال دوازدهم به صورت تاثیر مثبت در کنکور اعمال می شود. به این منظور که دانش آموزان در سال تحصیلی باید به مباحث درسی نیز بپردازند. بنابراین برنامه ریزی تحصیلی شما باید به گونه ای باشد تا علاوه بر کسب معدل بالای 19 بتوانید به آمادگی لازم و کافی در تست زنی دست یابید. اکثر دانش آموزان پایه دوازدهم موفق به سب معدل بالا شده و درصد زیادی از این 30 درصد معدل تحصیلی را کسب می کنند بنابراین رقابت اصلی برای کنکور علی الخصوص در رشته تجربی که از سایر رشته ها متفاضی بیشتری دارد، باقی می ماند.

چه عواملی در موفقیت شما در کنکور سراسری تاثیر دارد؟

نکاتی که باید در رابطه با کنکور تجربی بدانید

برای موفقیت در کنکور سراسری باید چند ساعت مطالعه کنیم؟

یکی از نکات طلایی موفقیت در کنکور سراسری این است که کمیت مطالعه مهم است، اما کیفیت آن مهم تر است. سعی کنید کیفیت مطالعه خود را بالا ببرید. راز موفقیت رتبه های تک رقمی کنکور سراسری این است که هر ساعتی از روز را اگر برای کنکور سراسری اختصاص داده اید، در آن استمرار داشته باشی و هرروز مطالعه کنید. اگر درسی را به کلاس می روید همان روز آن را مطالعه کرده و تست بزنید تا در ذهنتان بنشیند. دروس سخت و مشابه هم را پشت سر هم نخوانید تا از شما انرژی نبرد. اگر در پی افزایش ساعات مطالعه خود هستید، از درس هایی که به آن ها علاقه دارید شروع کنید. یاددداشت برداری و مرور در آخر شب باعث می شود مطلب در ذهن شما ماندگار شود. همچنین برای درس هایی که در خوتندن آن ها مشکل دارید اول صبح را انتخاب کنید که ذهنتان باز تر است. بعد از 3 ساعت مطاعه با تمرکز و آرامش یه ربع استراحت کرده و بعد ادامه دهید. سعی کنید تا آخر شب انرژی خود را حفظ کنید.

 

برچسب ها