فاروس logo

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری

 

یکی از مراحل مهم تحصیلی و حتی می شود گفت مهم ترین مرحله زندگی هر دانش آموز و یا هر شخصی سالی است که برای کنکور سراسری مطالعه می کند.این سال ها است که می تواند آینده ی هر شخصی را رقم بزند. و چگونگی کیفیت زندگی هر شخصی را تا انتها عمر او را مشخص کند. بسیاری از اشخاص برای زندگی خود اهداف خاصی را معین می کنند و می خواهند به این اهداف برسند . چه به روش سخت و چه به روش های آسان. برای قبولی در کنکور سراسری یک روش آسان وجود دارد آن هم داشتن یک مشاور متخصص است.

 

داوطلبین کنکور سراسری می توانند خودشان برای خودشان برنامه ریزی کنند. و دروس کنکوری خود را طبق آن مطالعه کنند و پیش ببرند. اما این کار آزمون و خطا های بسیار زیادی دارد. زیرا داوطلبان کنکور سراسری دارای تجربه برای برنامه ریزی کردند نیستند. بنابراین این امکان  وجود دارد که شخصی که برنامه ریزی کرده است نتواند به خوبی و طبق اصول برنامه ریزی کند. و باعث عدم موفقیت در کنکور سراسری می شود. و یک سال داوطلب بیهوده هدر برود.

 

اگر داوطلب کنکور سراسری از یک مشاور متخصص کمک بگیرد قطعا نه تنها در برنامه  درسی که مطالعه می کند هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت بلکه راهنمایی به داوطلب از جانب مشاور متخصص می شود که باعث بهتر خواندن مطالب درسی می شود. و علاوه بر تمام این موضوعات نکات کلیدی را از مشاور متخصص می شود آموخت. که بسیاری از مشکلاتی که دیگر داوطلبان دارند را ، دیگر آن داوطلب نخواهد داشت.

 

دلیل داشتن مشاور تحصیلی و کنکوری

 

کار اصلی یک مشاور تحصیلی متخصص این است که نقاط قوت و نقاط ضعف دانش آموز و یا داوطلب کنکور را بررسی کند. و با توجه به تمام این مسائل بتواند کاری بکند که دانش آموز از این نقاط بشترین و بهترین بهره را ببرد.

 

یک مشاور متخصص می تواند با استفاده از برنامه تحصیلی که برای داوطلب کنکور تدوین می کند. تمام نقاط ضعف او را به نقاط قوت و نقاط قوت او را قوی و قوی تر کند

 

مشاور متخصص می تواند راه هایی را به دانش آموزان و داوطلبان ارائه دهد. که در این راه ها بتوانند با بالاترین کیفیت مطالب درسی را مطالعه کنند. آن چیزی که برای همه مشخص شده است این است که کیفیت مطالعه خیلی مهم تر از کمیت مطالعه است. اما مشاور تحصیلی با روش های که به دانش آموزان یاد می دهد می توانند آن ها ، به هر میزانی که مطالعه دارند به همان میزان با کیفیت باشد و بالاترین بهره را ببرند.

 

 

نقش مشاور برای از بین بردن استرس و اضطراب برای داوطلبان

 

همچمنین مشاور تحصیلی راه هایی را به دانش آموزان می گوید که بتوانند بر استرس و اضطراب خود در زمان آزمون کنکور سراسری غلبه کنند. یکی از عامل هایی که می تواند باعث عدم موفقیت در کنکور سراسری شود این است که داوطلب کنکور بیش از اندازه استرس و اضطراب داشته باشد.

 

امکان دارد داوطلب کنکور سراسری آمادگی کامل و لازم را داشته باشد. اما با وجود حس استرس و اضطراب نتواند آن نتیجه مطلوب و خوب را از کنکور سراسری خود دریافت کند.

 

یکی از کارهایی که مشاور متخصص انجام می دهد این است که حس اعتماد به نفس و خود باوری را در دانش آموزان و داوطلبان کنکور تقویت کند. داوطلب کنکور سراسری معمولا در اواسط مطالعه برای دروس کنکور سراسری ، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و خودشان را باور ندارند و فکر می کنند که نمی توانند در آزمون کنکور سراسری موفق بشوند. و در رشته و دانشگاه مورد نظر شان قبول نمی شوند. در این مواقعه مشاور متخصص تحصیلی روش ها و راهکار هایی را به داوطلب کنکور سراسری می گوید که از این موانع روانی و حسی که برای او پیش آمده است گذر کند. و بیشتر بر مطالعه دروس کنکوری خود متمرکز شود.

 

ارتباط مشاور تحصیلی با آزمون آزمایشی

 

زمانی که داوطلب کنکور سراسری در آزمون های آزمایشی شرکت می کند یک سری نتایجی را از این آزمون ها دریافت می کند . که کار اصلی مشاور تحصیلی در این مرحله این است که با توجه به نتیجه ای که از این آزمون داوطلب گرفته است برنامه درسی او را اصلاح می کند. یعنی با توجه به درصد هایی که از هر درس داوطلب گرفته است . مشاور تحصیلی می تواند میزان پیشرفت و نقاط قوت و ضعف او را شناسی کند. و طبق این موارد که گفته شد برنامه درسی او را اصلاح کند.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها