فاروس logo

نقش خانواده در قبولی فرزندان در کنکور سراسری

نقش خانواده در قبولی فرزندان در کنکور سراسری

نقش خانواده در قبولی فرزندان در کنکور سراسری

نقش خانواده در قبولی فرزندان در کنکور سراسری

 

نقش خانواده در قبولی فرزندان در کنکور سراسری. عامل های مختلفی در قبولی دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری تاثیر دارد. اما یک عاملی که شاید معمولا نادیده گرفته می شود ، آن هم اولیا هستند.  نقش خانواده در قبولی کنکور سراسری بسیار تاثیر گذار است. حمایت ها یی از جانب آن ها و همچنین  امکانات آموزشی که والدین فراهم می کنند . در قبولی فرزندان در کنکور سراسری بسیار تاثیر گذار است.

 

در مقالات گذشته عامل های بسیاری را که تاثیر گذار است در قبولی کنکور سراسری و همچنین رتبه شدن در کنکور شرح دادیم. اگر بخواهیم خلاصه ای از این موارد اشاره کنیم . از جمله این عامل ها : برنامه درسی اصولی که شاید بشود کلیدی ترین رمز قبولی در کنکور سراسری است. همچنین دانش آموزان و داوطلبان کنکور باید متعهد به این برنامه درسی باشند. و داشتن منابع درسی و آموزشی معتبر و علمی است.

 

والدین دانش آموزی و کسی که می خواهد خود را برای کنکور سراسری آماده کند نیز یک عامل مهم در قبولی داوطلبان کنکور سراسری است . به این دلیل که داوطلب کنکور سراسری یک رابطه نزدیک و همچنین زمان بیشتر زیادی از طول روز خود را با خانواده خود می گذارند . پس خانواده می شود گفت نقش مهم و کلیدی و تاثیر گذاری می تواند در قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری باشند.

 

در ادامه مقاله به نقش والدین در قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری می پردازیم. که علاوه بر هزینه هایی که برای فرزندان خود می کنند . می توانند از نظر روحی و روانی نقش خیلی مثبتی را در قبولی فرزندانشان در کنکور سراسری داشته باشند.

 

 

نقش خانواده در موفقیت فرزندان

 

همان طوری که کاملا روشن است تمامی پدر ها و مادر ها می خواهند موفقیت فرزندان خود را در تمامی مراحل زندگی شان ببینند. و در رسیدن به این موفقیت ها یک نقش کوچکی را نیز داشته باشند. یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فردی می تواند قبولی در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود باشد . اما بعضی از والدین نمی دانند که چگونه می توانند فرزندان خود را حمایت کنند . در ادامه به چند راه برای حمایت از فرزندان برای قبولی در کنکور سراسری شرح می دهیم.

 

🟢 خانواده هایی وجود دارند که از نظر مالی در سطح پایینی قرار دارند.و نمی توانند منابع کنکوری و منابع آموزشی مورد نیاز فرزندان خود را تامین کنند . به  خانواده هایی که این شرایط را دارند توصیه می شود که توانمندی ها و ویژگی های فرزندان خود را کشف کنند و سعی کنند آن ها را تقویت کنند

 

🟢 خانواده هایی نیز وجود دارند که اطلاعات کاملی از نظر درسی و برنامه ریزی برای دروس کنکوری نمی دانند . این خانواده ها بهتر است که با مشاوران تحصیلی ارتباط برقرار کنند و از آن ها کمک بگیرند . تا بتوانند فرزندانشان بهترین نتیجه را بگیرند

 

🟢 به پدر ها و مادر های دانش آموزان کنکوری توصیه می شود که در زمانی که فرزندشان دارد خود را برای کنکور سراسری آماده می کند. سعی کنند که انرژی منفی به سمت فرزندشان نفرستند و یک محیط آرام در خانه و خانواده خود فراهم کنند.

 

🟢 والدین سعی کنند که به فرزندان کنکوری خود استرس و اضطراب وارد نکنند. به طور مثال اگر فرزندشان آزمون آزمایشی می دهد. مدام از او نپرسند که  چند درصد زده ای ؟ چگونه بود ؟ و از این قبیل سوالات . بهتر است که در مورد این موارد فرزندان شان با یک مشاور تحصیلی در ارتباط باشد. مشاور تحصیلی می داند که برای این که رتبه فرزندشان را بالا ببرد ، چگونه برنامه ریزی کند.

 

 

وظایف خانواده های کنکوری

 

🟢 پدر و مادر ها بهتر است که هیچ وقت فرزندان خود را با دانش آموزان دیگر مقایسه نکنند. این مقایسه ها باعث می شود که فشار استرس بر روی آن ها افزایش پیدا کند. و نتوانند به صورت کامل بر روی مطالعه دروس خود متمرکز شوند. اولیا می توانند انرژی مثبت به فرزندان خود بدهند و آن ها را با خودشان مقایسه کنند. به عنوان مثال اگر در آزمون آزمایشی هایی که می دهند درصد درس ادبیات را بالاتر از قبل زده اند آن ها را بیشتر تشویق کنند .و فرزندانشان را متوجه این گونه پیشرفت ها بکنند.

 

🟢 زمانی که فرزندان شان خیلی فشار استرس و اضطراب دارند بهتر است که با آن ها همدردی کنند و آن ها را به آرامش دعوت کنند.

 

🟢 بهتر است که با مدرسه و مشاور تحصیلی فرزندان شان ارتباط مستقیم و خوبی داشته باشند. و اگر جایی فرزندانشان دچار ضعف بود سعی کنند با استفاده از راهنمایی که مشاور تحصیلی می کند آن ضعف های تحصیلی را بر طرف سازند.

 

🟢 دعوا و بحث هایی که امکان دارد در خانه و خانواده اتفاق بیافتد را کم کنند . زیرا این مسائل باعث فشار های روحی و روانی بر فرزندان می شود و باعث می شود که نتوانند آن ها به درستی بر مطالب درسی خود تمرکز کنند.

 

🟢 والدین می توانند سطح علمی و دانش  فرزندان خود را بالا ببرند. آن ها می توانند با خریداری منابع علمی و آموزشی سعی در تقویت سطح علمی فرزندان شان باشند

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها