فاروس logo

نحوه مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان

نحوه مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان

نحوه مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان

نحوه مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان

 

برای اینکه بتوانیم ورود پیدا کنیم به دانشگاه فرهنگیان باید یک سری شرایط اولیه را داشته باشیم. آن هم ابتدا قبولی در کنکوری سراسری و بعد از آن قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان است.

 

که از جمله این شرایط این است که ترازی که در کنکور سراسری کسب میکنیم باید بالای 6500 باشد.

 

شرط بعدی این است که بتوانیم یک عملکرد صحیح و درستی را در جلسه مصاحبه ای که هست داشته باشیم. که این جلسه مصاحبه اهمیت بسیار بالایی را دارد.

 

افرادی که به جلسه مصاحبه دعوت میشوند باید خود را برای رقابت اصلی آمده کنند. که آن هم پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است.

 

هر ساله شاهد آن بوده ایم که افرادی که دارای رتبه بالایی بوده اند. اما تسلط کامل در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نداشتند. و موفق به پذیرش در دانشگاه را نداشتنه اند.

 

پس بهتر است افرادی که میخواهند ورود پیدا کنند در دانشگاه فرهنگیان خود را برای این آزمون مصاحبه که برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است آماده کنند. یکی ازآماده سازی ها دانستن سوالات احتمالی اساتیدی است که مصاحبه میکنند است.

 

در ادامه به این سوالات دانشگاه فرهنگیان میپردازیم.

 

سوالات عمومی مصاحبه برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

 

توصیف اخلاق

 

در ابتدا از شما میخواهند که در چند جمله خودتان را توصیف و توضیح دهید. یعنی از اخلاق و ویژگی های خاصی که شما دارید توضیح دهید. دلیل این کار هم مبحث روانشناسی است. پس بهتر است ویژگی های اخلاقی خوب تان را شرح دهید و خیلی نیز وارد مسائل حاشیه ای نشوید.

 

توضیح یکی از موارد خصوصیات اخلاقی

 

سوالات بعدی ممکن است از تصویفی که از خود کرده اید پرسیده شود. پس صحبت هایی کنید از خصوصیات اخلاقیتان یا بتوانید پاسخ و دلیل قانع کننده از این خصوصیت بگوید. یا اگر نمیتوانید پاسخی پیدا کنید سعی کنید آن موارد را نگویید.

 

نکته ای که بهتر است یادآور شوم این است که بهتر است ویژگی های منفی مثل افسردگی و ناراحتی و عصبانیت های خود را نگوید. چون این موارد بار منفی در شانس قبولی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان دارد.

 

توضیح ویژگی های منفی و ایرادات

 

سوال بعدی که امکان دارد از شما پرسیده شود این است که چند مورد از ایراد ها و ویژگی های منفی خود بگوید بهتر است در پاسخ به این سوال از مواردی بگوید که از نظر عرف جامعه مورد بدی به حساب نمی آید .

 

به طور مثال از دوری از دوست های نامناسب بگویید که به آن ها اعتماد کرده اید و به درستی دوستی نکرده اند. و آن ها دارای اخلاق های نامناسب بوده اند. یا به فرض از فضای مجازی نامناسب و نا امن بگوید و به فرض بگوید علاقه ای به این فضا های نادرست ندارید.

 

بهتر است با صحبت های خود به استاید دانشگاه فرهنگیان این را بقبولانید که شغل دبیری را دوست دارید و تلاش خود را میکنید که در این شغل بهترین فعالیت های خود را داشته باشید.

 

بهتر است اعتماد به نفس بالایی نیز داشته باشید زیرا در صحبت هایی که میکنید در آن جلسه مصاحبه هر چه شمرده تر و با صلابت تر گفته شود حاظرین را بهتر قانع میکند.

 

کتاب های مورد علاقه

 

در این جلسه مصاحبه از شما میپرسنید که علاقه به کتاب خوانی در حوزه های علمی ، اجتماعی ، روانشناسی و موارد دیگر را دارید بهتر است که اسامی کتاب هایی را که در این حوزه هستند را بدانید و بگویید . اما احتمال این مورد نیز میرود که از شما بپرسند که کمی در مورد کتابی را که نام برده اید توضیح دهید. پس بهتر است  شما در مورد آن کتاب نیز اطلاعاتی را داشته باشید که بتوانید پاسخ گو این سوال نیز باشید.

 

سوالات عقیدتی و سیاسی

 

در روز جلسه مصاحبه اساتید دانشگاه نیز امکان دارد سوالی را نیز در حوزه عقیدتی و سیاسی از شما بپرسند. که به طور مثال سیاستی که مورد علاقه شما است چیست ، سایت ها و یا نرم افزار های اجتماعی را که دنیال میکنید چیست . در مورد مسائل اجتماعی و روز از شما سوال پرسیده میشود .که بهتر است خودتان را برای پاسخ به چینین سوالاتی نیز آماده سازی کنید.

 

در نهایت برای افرادی را که میخواهند در این جلسه مصاحبه شرکت کنند آرزوی موفقیت دارم.

برچسب ها