فاروس logo

رتبه و شرایط لازم برای قبولی در دانشگاه نیروی انتظامی

رتبه و شرایط لازم برای قبولی در دانشگاه نیروی انتظامی

رتبه و شرایط لازم برای قبولی در دانشگاه نیروی انتظامی

رتبه و شرایط لازم برای قبولی در دانشگاه نیروی انتظامی

  

از دانشگاه نیروی انتظامی چه می دانید؟ رشته نیروی انتطامی چیست و درس های مقطع کارشناسی آن کدام اند؟ گرایش های این رشته تحصیلی کدام اند؟ رتبه و شرایط قبولی در آن چگونه است؟ آینده شغلی رشته علوم انتظامی چگونه است؟ حقوق دانشگاه افسری نیروی انتظامی چقدر است؟ و سوالات بسیار دیگری که ذهن تعداد زیادی از افراد را به خود مشغول کرده است. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله فاروس طاها به بررسی جامع این موضوع و پاسخ گویی به این سوالات بپردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

  

معرفی رشته کارشناسی علوم انتظامی

  

یک صد سال پیش، سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلی؛ یعنی سازمان پلیس در ایران به وجود آمد. براساس این سیستم، پلیس ایران به دو قسمت مهم پلیس شهری و ژاندارمری تقسیم گردید. بعد از انقلاب اسلامی، کمیته انقلاب اسلامی نیز به عنوان یکی از ارکان مهم حفظ نظم و امنیت داخلی، به این مجموعه افزوده شد. در سال 1370 با تصمیم مجلس شورای اسلامی این سه نیرو در یکدیگر ادغام و سیستم پلیس واحد به وجود آمد. به دنبال طرح ادغام شهربانی، ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی و پلیس قضایی، دانشگاه پلیس نیز به "دانشگاه علوم انتظامی" با ساختاری جدید شکل گرفت. این دانشگاه یکی از مهم ترین واحدهای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای جذب و به کارگیری جوانان شایسته و آموزش آنان است.

  

  

این دانشگاه در مقطع کارشناسی دارای شاخه‌های انتظامی، کشف جرائم، اطلاعات، راهنمایی و رانندگی و خدمات و پشتیبانی است. همچنین، دانشجویان از ترم چهارم، شاخه یا گرایش خود را انتخاب می‌کنند. مقطع کاردانی علوم انتظامی نیز دارای گرایش‌های راهنمایی و رانندگی و انتظامی است. شاخه انتظامی بخش انتظامی، بخش مأموریتی نیروی انتظامی در پاسگاه‌ها و کلانتری‌های موجود می باشد. دانشجوی انتظامی دانش و مهارت‌ لازم را برای فعالیت در این بخش به‌دست می‌آورد. در حقیقت، اولین وظیفه کارشناس انتظامی انجام تمهیداتی برای جلوگیری از جرم‌خیزی است. به عبارت بهتر، از جرم‌خیزی پیشگیری‌ می‌کند. پس اولین وظیفه نیروی انتظامی، فراهم کردن شرایط اجتماعی به گونه‌ای است که سطح امنیت عمومی بالا برود. البته این وظیفه تمام متخصصان نیروی انتظامی است. اما در شاخه انتظامی، اولین و اصلی ترین وظیفه، آموزش و پیشگیری است.

  

درس‌های رشته علوم انتظامی در مقطع کارشناسی

   


  

1. دروس مشترک در شاخه‌های مختلف نیروی انتظامی

  

سازمان و مدیریت و نگرش در مدیریت اسلامی، مقدمات علم حقوق، روانشناسی رشد، حقوق اساسی‌، نقشه‌خوانی، حفاظت اطلاعات، حقوق جزای عمومی، سازمان و وظایف نیروی انتظامی، تاریخ سیاسی معاصر ایران، گزارش‌نویسی، جنگ‌افزار‌شناسی، جغرافیا، روانشناسی اجتماعی، حقوق مدنی، آشنایی با کامپیوتر، ورزش رزمی، اصول و قواعد نظامی، مقابله با سوانح و بلایا، جنگ‌افزار‌شناسی نیمه‌سنگین، عبور از موانع و عملیات اعتماد به نفس، مبانی اطلاعات، روش‌ها و فنون تدریس جرائم نیرو‌های مسلح، آیین‌ دادرسی کیفری، آیین دادرسی مدنی، حقوق جزای اختصاصی، مکانیک اتومبیل، زبان تخصصی، کاربرد قانون سلاح، تاکتیک دسته در آفند و پدافند، امور انتظامی، آشنایی با راهنمایی و رانندگی، شناسایی مین و تله‌های انفجاری، آشنایی با قاچاق ، مبارزه با مواد مخدر، کشف علمی جرائم، دروس تحقیقاتی، جنگ‌های ویژه، آسیب‌شناسی و مفاسد اجتماعی، مخابرات، جمع‌آوری، کنترل اجتماعات، پزشکی قانونی، تنظیم گزارشات قضایی، کارورزی.

   


  

2. دروس تخصصی شاخه انتظامی

  

جامعه‌شناسی شهری و روستایی، تاکتیک گروهان، عملیات در کویر، کوهستان و جنگل، اصول ترافیک، آیین راهنمایی و رانندگی، حمل بار، مسافر و کار و ابعاد وسایل نقلیه، شماره‌گذاری، آزمایشات رانندگی و تصادفات، وظایف فرمانده پاسگاه در شرایط عملیاتی، عملیات گشتی - کمین و ضد کمین، اماکن عمومی، هدایت پاسگاه، دسته و گروهان، جغرافیای شهری و روستایی.

  

  

  

رتبه لازم برای قبولی رشته علوم انتظامی دانشگاه نیروی انتظامی

  

رشته علوم انتظامی >>> از پرمتقاضی ترین رشته در بین داوطلبان گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی است. که هر سال متقاضیان زیادی به دنبال قبولی و پذیرش این دانشگاه هستند. البته چند سالی است که دانشگاه علوم انتظامی امین به صورت بدون کنکور و با برگزاری آزمون اختصاصی اقدام به پذیرش دانشجو می کند. همچنین، شرایط، ضوابط ثبت نام را در سایت نیروی انتظامی به اطلاع داوطلبان می رساند.

 

بسیاری از داوطلبان متقاضی انتخاب رشته علوم انتظامی از زمان برنامه ریزی کنکور تا مرحله انتخاب رشته به دنبال اطلاعاتی درباره رتبه قبولی این رشته در دانشگاه امین هستند. با توجه به اینکه دانشگاه امین در چند سال گذشته از طریق کنکور برای رشته علوم انتظامی پذیرش دانشجو نداشته است. آخرین اطلاعات مربوط به سال 95 می باشد. به این صورت که سال 95 این دانشگاه از طریق کنکور پذیرش دانشجو داشته  است. اما از سال 96 به طور کلی نوع پذیرش این دانشگاه تغییر کرد. و ثبت نام به صورت مستقل از طریق سایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به آدرس police.ir با انجام مرحله مصاحبه صورت می گیرد. این مرحله، به صورت فراخوان از دارندگان دارای شرایط ثبت نام دانشگاه علوم انتظامی امین منطبق با نیازهای تخصصی ناجا انجام می شود.

  

   


 

  

مزایای دانشگاه افسری امین نیروی انتظامی

  

وجود برخی از امتیازاتی که این دانشگاه برای دانشجویان خود در نظر گرفته. سبب شده است تا بسیاری از داوطلبان علاقه زیادی برای پذیرفته شدن در این دانشگاه داشته باشند. این دانشگاه در طول تحصیل دانشجویان، حقوق و مزایایی را برای آن ها در نظر می گیرد. حقوق دانشجویان دانشگاه افسری امین متناسب با شرایط هر دانشجو متغیر و قابل محاسبه است. رقابت برای پذیرفته شدن در این دانشگاه در میان داوطلبان زیاد است و این رقابت به منظور دستیابی به امتیازات و مزایای دانشگاه افسری امین است. از بارزترین مزایای این دانشگاه موارد زیر است:

 

  

حقوق دانشجویان افسری دانشگاه نیروی انتظامی

  

  

هر ساله مطابق با تصویبات داخلی هیئت دانشگاهی دانشگاه امین. ارتقاء چند درصدی برای حقوق دانشجویان و کارمندان این دانشگاه در نظر گرفته می شود. این ارتقاء هزینه ها مبتنی بر شرایط دانشجویان و مقطع تحصیلی آنان متغیر خواهد بود. برای اطلاع دقیق از میزان فیش حقوقی دانشجویان افسری دانشگاه امین می توانید از طریق شماره زیر با ما تماس بگیرید. تا مشاوران تخصصی و با سابقه فاروس طاها به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند.

  

شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎

  

  

سوالات متداول

  


✔️ برای اطلاع از محدوده قبولی رشته علوم انتظامی در کنکور چه پیشنهادی دارید؟


مشاهده کارنامه واقعی پذیرفته شدگان رشته علوم انتظامی سال گذشته می تواند در این زمینه به شما کمک کند.


✔️ اطلاع از آخرین رتبه قبولی رشته علوم انتظامی سال گذشته در چه بازه زمانی مفید است؟


شما می توانید از زمان برنامه ریزی برای کنکور از این اطلاعات استفاده کنید. تا به بهترین شکل برنامه ریزی کنید و قبولی خود را تضمین کنید.


✔️ آیا امکان پذیرش رشته علوم انتظامی از طریق کنکور در سال جدید وجود دارد؟


هنوز اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است. به محض مشخص شدن، از طریق تماس با مشاوران ما می توانید درباره این موضوع اطلاعات کافی بدست آورید.

برچسب ها