فاروس logo

جزوه زیست شناسی کنکور تجربی

جزوه زیست شناسی کنکور تجربی

جزوه زیست شناسی کنکور تجربی

جزوه زیست شناسی کنکور تجربی

  

جزوه زیست کنکور تجربی!!! جزوه موسسه فاروس طاها برای همه ی درس های گروه آزمایشی تجربی با بهترین کیفیت وجود دارد. این جزوه توسط همکاران با تجربه مان به صورت مبحث به مبحث تهیه شده است. 100 زدن درس زیست کنکور تجربی برای قبولی در یکی از بهترین رشته های علوم تجربی بسیار موثر است. اگر به درصد میانگین نفرات برتر و بهترین قبولی های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نگاه کنید. می بینید که درصد زیست شناسی شان کمتر از 50 نبوده است. یعنی از 30 تست به 15 تست پاسخ درست داده اند. بنابراین، به جای اینکه از این درس فرار کنید. و صورت مساله را پاک کنید. یک برنامه اصولی و حرفه ای برای درس زیست شناسی از هم اکنون در برنامه درسی خود قرار دهید. چرا که همان طور که می دانید اهمیت درس زیست در کنکور تجربی بسیار زیاد است.

  

زیست شناسی

 

زیست شناسی >>> یکی از دروس تخصصی رشته علوم تجربی می باشد. که تاثیر بسزایی در موفقیت متقاضیان  این رشته برای شرکت در امتحانات نهایی و کنکور سراسری دارد. تصور عموم بر آن است که زیست شناسی درسی کاملا حفظی می باشد. اما این موضوع به صورت مطلق برقرار نبوده. چرا که این درس از جمله دروس مفهومی به شمار می رود. بنابراین، نه تنها لازم است برای مطالعه آن زمان بیش تری صرف شود. بلکه باید روش صحیحی برای مطالعه درنظر گرفته شود. تا در کسب نتیجه مطلوب به داوطلبان کمک کننده باشد. روش های گوناگونی جهت مطالعه این درس وجود دارد. که در ادامه به مهم ترین آنها می پردازیم.

  

  

روش صحیح مطالعه زیست شناسی برای شرکت در کنکور سراسری

  

  

زیست شناسی >>> اصلی ترین درس رشته علوم تجربی می باشد. در ادامه این مقاله روش های صحیح مطالعه زیست شناسی برای کنکور ارائه شده است. از جمله پرسش هایی که اکثر داوطلبان با آن مواجه هستند، این است که مطالعه را از کجا شروع کنم؟ چه مباحثی را بیش تر بخوانم؟ چگونه می توان به درصد مناسبی در این درس دست یافت؟

 

برای پاسخ به این سوالات، ابتدا باید توجه کرد که زیست شناسی یکی از دروس مفهومی محسوب می شود. به این معنی که تمام مباحث به هم مرتبط و پیوسته هستند. یعنی چنانچه مطلبی برای داوطلب تفهیم نشده باشد، ارتباط آن را با سایر مطالب را نیز درک نخواهد کرد. مهم ترین نکته ای که در بررسی نحوه مطالعه صحیح این درس باید به آن توجه کرد، تعداد دفعات مرور و جمع بندی است. زیست را باید قدم به قدم خواند و به طور مداوم تکرار کرد. این درس درسی نیست که با یک یا چند بار خواندن بتوان به درصد بالایی در کنکور دست یافت. در ادامه مطلب، از جمله شیوه های اصولی مطالعه زیست شناسی برای آمادگی داوطلبان جهت شرکت در کنکور تجربی را شرح می دهیم:

  


 

1. مطالعه و روخوانی اولیه

  

ابتدا تمام مطالب را در یک روخوانی سریع مورد مطالعه قرار دهید. تا یک دید کلی نسبت به هر مبحث به دست آورید. اگر در این حین نکته ای توجه شما را جلب کرد، آن را علامت گذاری کنید. تا در مراحل بعدی مطالعه خود به این موضوع بیش تر بپردازید. در حقیقت، در این مرحله نیاز به صرف زمان زیاد نمی باشد؛ بلکه صرفا آشنایی با هر عنوان درسی برای فهم آن در فرصت های مجدد مطالعه کافی است.

  


 

2. دقیق خوانی و توجه به تصاویر و شکل ها

  

بعد از این که یک دور مطالب را به صورت کلی مطالعه کردید. در گام بعدی باید سطر به سطر مطالب کتاب درسی را به دقت بخوانید. سپس، زیر نکات مهم آن خط بکشید یا آن ها را رنگی کنید. نمونه سوالات کنکور سال های گذشته نشان داده است. که سالانه تعدادی از سوالات به طور مستقیم یا غیر مستقیم از اشکال و تصاویر کتاب طرح می شود. بنابراین، لازم است توجه ویژه ای به اشکال و تصاویر داشته باشید.

  


 

3. توجه به قیدها

  

در سال های اخیر، طراحان سوالات زیست شناسی کنکور توجه ویژه ای به قیدها دارند. بنابراین، هنگام مطالعه به نوع استفاده از این قیدها در هر قسمت توجه داشته باشید. هر چند تعداد این قیدها زیاد بوده و ممکن است باعث سردرگمی داوطلب شود. اما فراگیری آن ها مانند سایر قسمت های زیست شناسی مستلزم مفهومی خواندن است. یکی از راهکارها برای درک هر قید بررسی علت استفاده از آن می باشد. به عنوان مثال از خودتان بپرسید. چرا در این بخش از واژه اغلب به جای همه استفاده شده است؟

  


 

4. استفاده از کتاب ها جزوات و منابع کمک آموزشی

  

در مطالعه برای کنکور، مهم ترین و اصلی ترین منبع، کتاب درسی می باشد. اما بدیهی است که تنها استفاده از کتاب درسی برای گرفتن درصد مناسب، کافی نیست. داوطلبان باید جهت تکمیل مطالعه خود از معتبرترین و بهترین منابع کنکور تجربی بهره بگیرند. موسسه فاروس طاها بهترین جزوات و منابع کمک آموزشی را در اختیار شما داوطلبین عزیز قرار می دهد. تا بهترین نتیجه را به صورت تضمینی دریافت کنید.

  


 

5. تست زنی

  

تست زنی پراهمیت ترین مرحله مطالعه زیست شناسی برای کنکور می باشد. برای اقدام به حل تست های هر بحث توجه به چند نکته ضروری می باشد. نخست این که تست های مربوط به هر مبحث باید پس از پایان مطالعه آن زده شود. دومین نکته، مطالعه درسنامه خلاصه و جامعی است که اغلب در کتاب های تستی و پیش از شروع پرسش ها ارائه می شود. سوم این که تست زنی فرآیندی تکنیکی بوده. پس داوطلبان باید علاوه بر آن که به طور دقیق مطالب را می خوانند، تکنیک های صحیح تست زنی را نیز فرا بگیرند. تا بتوانند در زمان تعیین شده به تست ها پاسخ دهند.

  

  

جزوه زیست کنکور تجربی

 

زیست شناسی کنکور تجربی >>> نظام جدید دارای قسمت های مختلفی می باشد. هر قسمت در جزوه زیست پیش دانشگاهی تجربی فاروس طاها به صورت کامل، همراه با تکنیک های کنکوری هر کدام توضیح داده شده است. موسسه فاروس طاها بهترین جزوات، تالیف شده مجرب ترین اساتید را در اختیار شما قرار می دهد. با این جزوات، شما می توانید درصد خیلی بالایی و یا حتی کاملی در کنکور بگیرید. پس همین حالا با شماره 09120981385 تماس بگیرید. تا اینکه جزوه زیست پیش دانشگاهی تجربی را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تهیه کنید. به علاوه، جزوات زیست فاروس طاها می تواند منبع خیلی خوبی برای شما باشد. چرا که تمامی منابع کنکور را با راه حل های شگفت انگیز در این جزوه ها برای شما گرد آورده ایم. همچنین، تست های احتمالی کنکور نیز در آن وجود دارد. که با حل و یادگیری آن ها می توانید با آمادگی بیش تری به جلسه آزمون سراسری بروید.

  

بودجه بندی سوالات کنکور تجربی

 

در کنکور سراسری هر گروه آزمایشی، سوالات از دروس و کتاب های مشخصی طراحی خواهند شد. آگاهی از بودجه بندی سوالات کنکور سراسری در این گروه های آزمایشی، همواره مورد سوال متقاضیان بوده است. هر بخش از درس زیست دارای بودجه بندی مختلفی در کنکور است. یکی از دلایلی که باعث می‌شود تاثیر درس زیست شناسی در کنکور تجربی بیش تر شود. عملکرد نامناسب متقاضیان تجربی است. این به این معنی است که اگر داوطلبی بتواند در کنکور تجربی ترازی بالاتر از50 درصد برای این درس کسب کند. از 80 درصد رقبا جلو خواهد افتاد. چرا که درس زیست مثل آسانسور عمل می‌کند و تراز بالا در این درس اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین، جهت استفاده از بهترین جزوات این درس مهم و همچنین، کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه. از طریق شماره زیر با ما تماس بگیرید. یا به واتساپ همین شماره پیام بفرستید.

  


 

☎ شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎

برچسب ها