فاروس logo

جدیدترین اخبار برگزاری کنکور سراسری

جدیدترین اخبار برگزاری کنکور سراسری

جدیدترین اخبار برگزاری کنکور سراسری

جدیدترین اخبار برگزاری کنکور سراسری

  

کنکور سراسری از آنچه که انتظارش را دارید، بسیار به شما نزدیک تر است. کنکور سراسری اصلی ترین راه جهت ورود دانش آموزان به دانشگاه های معتبر و ادامه تحصیل است. کنکور سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود. همچنین، دانش آموزان تمام گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی، زبان و هنر در این آزمون شرکت می کنند. طبق جدید ترین تصمیماتی که سازمان سنجش اعلام کرده کرده است؛ نحوه برگزاری کنکور 1401 تغییر کرده است. و متقاضیان تمام گروه های آزمایشی باید در کنکور نظام جدید شرکت کنند. در این مقاله فاروس طاها درباره جدیدترین اخبار کنکور سراسری مطالب مهمی گفته می شود. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

  

زمان ثبت نام کنکور سراسری

 

یکی از جدیدترین اخبار کنکور این است. به علت ادغام ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری، تمام داوطلبان در یک آزمون هماهنگ و جامع شرکت می کنند. متقاضیان جهت ثبت نام باید به در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند. تاریخ ثبت نام کنکور سراسری، از نیمه دوم بهمن ماه آغاز می شود. دانش آموزان پس از ثبت نام و پایان امتحانات حدودا از اواسط تیر ماه می توانند با مطالعه منابع کنکور. آمادگی لازم را برای برای حضور در آزمون پیدا کنند. متقاضیان یک هفته پیش از زمان برگزاری آزمون باید نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

  

منابع کنکور سراسری چیست؟

 

منابع دروس عمومی که بین تمام رشنه ها یکسان است. اما هر گروه آزمایشی برای دروس تخصصی اش یکسری منابع منحصر به فرد دارد. جهت آشنایی با منابع مرتبط به گروه خود می توانید مطالب بهترین منابع کنکور ریاضی، بهترین منابع کنکور تجربی و بهترین منابع کنکور انسانی و ... را در سایت فاروس طاها مطالعه کنید.

  

نحوه انتخاب رشته در کنکور سراسری

 

یکی دیگر از جدیدترین اخبار کنکور این است که متقاضیان همه گروه های آزمایشی پس از شرکت و اتمام زمان آزمون، باید منتظر اعلام نتایج باشند. تا وارد مرحله سرنوشت ساز انتخاب رشته شوند. داوطلبان پیش از انتخاب رشته باید نسبت به آن رشته اعم از _ شایستگی های موردنیاز آن، بازار کار و آینده شغلی، درآمد و حقوق، دانشگاه های برتر آن، رتبه قبولی لازم _ اطلاعات کافی را پیدا کند. جهت این منظور می توانید مطالب موجود در قسمت معرفی رشته سایت فاروس طاها را مطالعه کنید. همچنین، برای کسب اطلاعات بیش تر با این شماره تماس حاصل نمایید.

  


 

☎️شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎️

  


 

به علاوه، داوطلبان باید پس از انتخاب رشته در زمان اعلام شده برای انتخاب رشته در کنکور سراسری (آدرس سایت sanjesh.org) و دانشگاه آزاد (آدرس سایت azmoon.org) کد رشته و کد محل موردنظر خود را در سایت های مرتبط با همان کنکور وارد کنند.

  

نحوه اعلام نتایج کنکور سراسری

 

سازمان سنجش پس از گذشت چند ماه، نتایج کنکور رابرای آگاهی متقاضیان از نظر قبولی یا عدم قبولی در سایت خود منتشر می کند.

  

  

نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری

 

متقاضیانی که در فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری شرکت کرده اند. می توانند در بازه زمانی اعلام شده به سایت ثبت نام کنکور سراسری مراجعه کرده. و با استفاده از اطلاعات کاربری و با طی کردن مراحل موجود در راهنمای زیر به نتیجه نهایی خود دسترسی پیدا کنند.

 

این مراحل عبارت اند از:

 

  


 

  

تاثیر نحوه برگزاری کنکور و طراحی سوالات

 

در واقع کنکور 1400 اولین کنکوری بود که همه داوطلبان فقط بر اساس کتاب های درسی جدید آزمون دادند. به عبارت دیگر، فقط یک دسته سوال طراحی شد. این موضوع باعث سردرگمی فارغ التحصیلان با کتاب های نظام قدیم شد. و طبق گفته های سازمان سنجش: نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری 1400 تنها بر اساس کتاب های نظام جدید (کتب درسی این نظام از پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم است) بوده است. و داوطلبان نظام قدیم باید خود را با این شرایط هماهنگ می کردند.

  

 

  


نتایج نهایی کنکور سراسری چه زمانی اعلام می شود؟


زمان اعلام نتایج نهایی این آزمون هفته اول مهر ماه اعلام می شود.


چگونه می توانم به کارنامه انتخاب رشته آزمون سراسری دسترسی داشته باشم؟


همان طور که در این مقاله فاروس طاها به طور مفصل توضیح داده شد. با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور می توان به این نتایج دست یافت.


آیا امکان اعتراض به نتایج انتخاب رشته آزمون سراسری سال جاری وجود دارد؟


بله، شما می توانید فرآیند ثبت اعتراض خود را به صورت اینترنتی به انجام برسانید.

برچسب ها