فاروس logo

اطلاع از برگزاری شیوه کلاس های دانشگاهی در نیمسال جدید

اطلاع از برگزاری شیوه کلاس های دانشگاهی در نیمسال جدید

اطلاع از برگزاری شیوه کلاس های دانشگاهی در نیمسال جدید

اطلاع از برگزاری شیوه کلاس های دانشگاهی در نیمسال جدید

  

اطلاع از برگزاری شیوه کلاس های دانشگاهی در نیمسال جدید. یکی از موضوعاتی که در این چند وقت، ذهن بسیاری از دانشجویان، استادان و حتی سایرین را به خود مشغول کرده است. شیوه برگزاری کلاس های دانشگاهی می باشد. حواشی زیادی در این باره وجود دارد. و سوالاتی از قبیل: آیا ترم مهر 1400 حضوری می شود؟ آیا کلاس های دانشگاه ها آنلاین است؟ آیا دانشگاه ها در نیمسال جدید باز می شوند؟ و ... ذهن بسیاری را به خود درگیر کرده است. بنابراین، ما قصد داریم در این مقاله فاروس طاها به بررسی این موضوع و پاسخ گویی به این سوالات بپردازیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

  

شیوه برگزاری کلاس های دانشگاهی در سال 1400-1401

  

  

شیوه برگزاری کلاس های دانشگاهی در نیمسال جدید >>> به نقل از رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرح زیر اعلام شد.

   


 

اطلاعیه از برگزاری شیوه کلاس های دانشگاهی در نیمسال جدید

 

 به دلیل اینکه زیرساخت‌های خوبی در آموزش ‌های الکترونیکی یا مجازی ایجاد شده است. همچنین، محتوا‌ های خوبی هم در این زمینه از طرف دانشگاه‌ها تولید شده است. بنابراین، شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، نظام نامه جدید آموزش عالی را مصوب و ابلاغ کرده است.

  

تا 50 درصد آمورش مجازی و غیر حضوری

 

در نظام نامه فوق نوشته شده که دانشگاه‌ ها مجاز هستند، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از برنامه ‌های آموزشی خود را حتی بعد از کرونا به صورت مجازی انجام دهند. البته در این زمینه سطح بندی‌ هایی هم وجود دارد. به عنوان مثال، دانشگاه‌ های سطح یک: ۵۰ درصد. دانشگاه‌ های سطح دو: ۳۰ درصد می‌توانند این آیین نامه را اجرا کنند.

  

برگزاری کلاس های عملی و کارگاهی مجاز است

 

دانشگاه‌ ها می‌توانند دروس کم اهمیت‌ تر خود را از قبیل: دروس نظری در ترم آینده مجازی برگزار کنند. در مقابل، به برگزاری دروس مهم ‌تر مانند دروس کارگاهی و عملی اقدام کنند.

  

توجه

  

💢 تمام کلاس های ترم آینده دانشگاه پیام نور نیز مجازی و الکترونیکی است. 💢

  

👤 مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور

  

  

  

برگزاری شیوه کلاس های دانشگاهی در نیمسال جدید

 

منصور غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه درباره شیوه برگزاری ترم دوم تحصیلی دانشگاه ها اظهار داشت. هنوز برای این ترم تصمیم خاص و قطعی گرفته نشده است. و باید منتظر ایام نزدیک به شروع ترم و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم. او در ادامه از آمادگی دانشگاه ها برای هر دو وضعیت برگزاری حضوری و غیرحضوری کلاس ها خبر داد. وزیر علوم تاکید کرد: در این زمینه به طور قطع بر اساس شرایط آن زمان و طبق نظر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می شود. به گزارش ایرنا، سال تحصیلی جاری که از ۱۵ شهریور ماه برای ورودی های قدیم. همچنین، از اواسط آبان ماه برای ورودی های جدید به صورت غیر حضوری و مجازی آغاز شد؛ تا بهمن ماه ادامه دارد. بر اساس هماهنگی های انجام شده وزارت علوم با دانشگاه ها، امتحانات پایان ترم ورودی های جدید با ۲ تا سه هفته تاخیر برگزار می شود. دروس کارگاهی و آزمایشگاهی دانشجویان نیز تا حدودی ارائه شد. اما به خاطر شیوع بیماری کرونا تعدادی از آزمایشگاه ها به صورت مجازی برگزار شد، که نیاز به حمایت و زیر ساخت دارد.

 

به نظر می رسد ترم دوم تحصیلی نیز برای رعایت رفاه دانشجویان. و همچنین، شرایط ویژه استان ها و شهرستان ها به صورت ترکیبی از حضوری و غیرحضوری برگزار شود. به خاطر شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته، کلاس های حضوری دانشگاه ها جای خود را به کلاس های مجازی و الکترونیکی داد. به علاوه، این روند در سال تحصیلی جاری نیز ادامه یافته است. طبق اعلام قبلی علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، امتحانات پایان ترم تحصیلی در نیمسال جاری نیز به صورت مجازی برگزار می شود.

  

رئیس جمهور: در صورت امکان، در نیمسال جدید کلاس‌های دانشگاهی حضوری برگزار شود

  

اطلاع از برگزاری شیوه کلاس های دانشگاهی در ترم جدید

 

رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد کرونا تاکید کرد. دانشگاه‌ ها در شرایطی که امکان دارند باید کلاس‌ها را حضوری برگزار کنند. همچنین، در شرایطی که نمی‌توانند غیرحضوری کلاس‌ها را دایر کنند. روحانی این را هم گفت که دانشگاه‌ ها مسأله‌ای در خصوص دانشجویانی که از شهرهای دیگر می‌آیند و باید در خوابگاه‌ ها بمانند، دارند. که باید در این زمینه‌ های طراحی‌های لازم را انجام دهند.

  

وزیر علوم: مبنای شروع کار کلاس های دانشگاهی فعلاً به صورت آموزش مجازی است

  

وزیر علوم چند روز پیش ۱۲ شهریور ماه اعلام کرد. با توجه به شرایطی که کشور ما از نظر شیوع ویروس کرونا دارد. مبنای شروع کار فعلاً به صورت آموزش مجازی است. او البته این را هم گفته بود که در ترم جدید در بخش‌هایی، آموزش دانشگاه ‌ها حضوری می‌شود. همچنین، زمانبندی به گونه‌ای است که تراکم دانشجو در دانشگاه‌ ها کم شود. تا دانشجویان خوابگاهی بتوانند از ظرفیت خوابگاه‌ ها استفاده کنند.

  

تفویض اختیار به دانشگاه‌ها برای پذیرش حضوری دانشجویان و برگزاری حضوری کلاس های دانشگاهی

  

پیش از این غلامی در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده بود که اگر بیماری کرونا کنترل شود. و همچنین، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و وزارت بهداشت اجازه برگزاری کلاس‌های حضوری را بدهند. دانشگاه‌ ها می‌توانند به سرعت به سیستم آموزش حضوری باز گردند. وزیر علوم این را هم در ادامه گفته بود. که برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ترم جدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوره‌ای برای حضور این دانشجویان در دانشگاه‌ها به منظور انجام تحقیقات و گذراندن واحدهای عملی اختصاص داده خواهد شد. که البته این تصمیم‌گیری‌ها به دانشگاه‌ ها واگذار شده است.

 

🔶 اطلاع از برگزاری شیوه کلاس های دانشگاهی در نیمسال جدید 🔶

  

در این مقاله فاروس طاها، تلاش کردیم به بررسی جامع موضوع شیوه برگزاری کلاس های دانشگاهی در نیمسال جدید بپرداریم. با این وجود، اگر هنوز ابهام یا سوالی در این باره برای شما عزیزان وجود دارد؛ می توانید از طریق شماره زیر با ما تماس حاصل نمایید. یا می توانید تنها در واتساپ پیام دهید تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان پاسخگوی سوالات شما باشند.

   


  

☎️شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎️

  

قبولی تضمینی در کنکور دندانپزشکی فاروس طاها

  

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها سابقه و تخصص در زمینه قبولی کنکور تجربی برنامه ریزی اصولی خود را با پشتوانه سال ها تجربه به پایان رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه بهترین و معتبرترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع جهت قبولی تضمینی در کنکور تجربی. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

 

این طرح تضمینی موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پرطرفدار تجربی از جمله: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شکل گرفته است. با انتخاب گام های درست برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز می شوید. به علاوه، می توانید با آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هر گام بسنجید. به علاوه، رتبه خود را ببینید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید.

  

سوالات متداول

  


شیوه برگزاری کلاس های دانشگاهی در نیمسال دوم چگونه است؟


همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد. به نظر می رسد ترم دوم تحصیلی نیز برای رعایت رفاه دانشجویان. و همچنین، شرایط ویژه استان ها و شهرستان ها به صورت ترکیبی از حضوری و غیرحضوری برگزار شود.
 


آیا امتحانات پایانی این ترم دانشگاه ها حضوری است؟


خیر. همان طور که گفته شد. طبق اعلام قبلی علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، امتحانات پایان ترم تحصیلی در نیمسال جاری نیز به صورت مجازی برگزار می شود.

برچسب ها