فاروس logo

آیا امتحانات این ترم مجازی است؟

آیا امتحانات این ترم مجازی است؟

آیا امتحانات این ترم مجازی است؟

آیا امتحانات این ترم مجازی است؟

  

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه وزارت علوم، اختیاری در نحوه برگزاری حضوری و یا مجازی امتحانات این ترم ندارد. گفت: اینکه امتحانات پایان ترم دانشجویان به صورت مجازی برگزار می‌شود، یک انتخاب نیست. بلکه تصمیمی است که از طرف ستاد ملی مقابله به کرونا اعلام می‌گردد. به همین دلیل، در قالب دستورالعملی به دانشگاه‌ ها اعلام کردیم. که دانشجویان در طول ترم مورد ارزیابی قرار بگیرند. به عبارت دیگر، باید سهم کم تری به آزمون پایان ترم دانشجویان اختصاص داده شود. در ادامه این مقاله فاروس طاها، به بررسی بیش تری درباره این موضوع می پردازیم. بنابراین، تا پایان همراه ما باشید.

  

نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه ها در ترم دی ماه 1400

 

🔸نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه های کل کشور در دی ماه 1400 به صورت غیرحضوری یا مجازی خواهد بود. متن ابلاغیه این مورد به صورت زیر است:

  


 

🔹 نحوه برگزاری امتحانات این ترم دانشگاه‌ ها در روز‌های کرونایی اعلام شد. نیمسال تحصیلی جدید برای همه دانشجویان در کلیه مقاطع تحصیلی غیرحضوری یا مجازی خواهد بود. بخش تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم شرح داد.

 

با توجه به اعلام معاون آموزشی وزیر علوم طی دو هفته گذشته. همچنین، با توجه به اپیدمی فعلی کرونا ترم آتی مجازی برگزار خواهد شد. شدت ویروس کرونا افزایش یافته است. بنابراین، آموزش ‌های مجازی دانشگاه‌ ها هم چنان ادامه خواهد داشت. البته اگر از اواسط ترم دوباره وضعیت بهتر شد. ما هم کلاس ‌های حضوری را برگزار خواهیم کرد. اما در غیر این صورت، هم چنان کلاس‌ های مجازی را ادامه خواهیم داد. پیش ‌تر نیز معاون آموزش وزارت علوم گفته بود: شرط بازگشایی دانشگاه‌ ها تزریق دو دُز واکسن به دانشجویان خواهد بود.

 

  

معاون آموزشی وزیر علوم:

  

امتحانات پایان ترم دانشجویان مجازی برگزار می شود

 

معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت. با توجه به شرایط پیش آمده بیماری کرونا برنامه ریزی شده تا امتحانات پایان ترم نیم سال اول تحصیلی 1400دانشجویان مجازی برگزار شود. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا. علی خاکی صدیق روز شنبه در نشست خبری معاونت آموزشی وزارت علوم که به صورت مجازی در حال برگزاری است. اضافه کرد: در ابتدای سال تحصیلی جدید تصور شد که می توانیم تلفیق آموزش مجازی و حضوری را داشته باشیم. اما با توجه به مشکلات پیش آمده تمام اقدامات آموزشی مجازی انجام شد.

 

همچنین، او ادامه داد: دروس کارگاهی و آزمایشگاهی (دروس عملی) تا حدودی به صورت حضوری ارائه شد. اما به علت شیوع بیماری کرونا تعدادی از آزمایشگاه ها به صورت الکترونیکی یا مجازی برگزار شد. که نیاز به حمایت و زیر ساخت دارد. معاون آموزشی وزیر علوم گفت: شعار معاونت آموزشی در شرایط پیش آمده توسعه، استقرار و استمرار آموزش الکترونیکی در نظام آموزشی است. همچنین، برنامه ریزی شده تا بعد از کرونا نیز آموزش مجازی تداوم پیدا کند. به عبارت دیگر، تجربه هایی که دانشگاه ها در آموزش الکترونیکی یا مجازی به دست آورده اند، تداوم یابد. به علاوه، او بیان کرد: همه برنامه ریزی ها انجام شده تا دانشجویان از آموزش عقب نیفتند. و همچنین، آموزش تغییر پیدا نکند. به علاوه، بعد از کرونا نیز آموزش حضوری همراه با آموزش الکترونیکی یا مجازی همراه خواهد بود. خاکی صدیق عنوان کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده، امتحانات این ترم دانشجویان به صورت مجازی برگزار می شود. مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد. و ما بتوانیم به صورت حضوری امتحانات را برگزار کنیم.

  

سنجش و ارزیابی دانشجویان از ابتدای ترم انجام می شود

 

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: در ترم گذشته تجربه برگزاری امتحانات به صورت مجازی را داشتیم. در ترم جدید نیز در نامه هایی به مراکز آموزش عالی عنوان شد. تا از ابتدای این ترم سنجش و ارزیابی دانشجویان انجام شود. با بهره گیری از امتحان میان ترم، کوییز، عملکرد و فعالیت کلاسی دانشجویان در کلاس آنلاین در طول ترم. همچنین، این نمرات با نمرات پایان ترم جمع بندی می شود. به عبارت دیگر، وزن امتحانات پایان ترم باید کم تر باشد.

 

همچنین، او با بیان اینکه دانشجویان جدید الورود واحدهای کم تری را نسبت به سال های گذشته می گذرانند. بیان کرد: به خاطر اینکه یک و ماه و نیم از ترم گذشته، واحدهای کم تری به دانشجویان نو ورود ارائه شده است. به علاوه، دانشجویان نو ورود یا جدید الورود مجاز هستند ترم را دو تا سه هفته بر حسب نیاز تمدید کنند. و فشار زیادی به دانشجویان نو ورود نباید وارد شود.

  

شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها در ترم جاری

  

  

معاونت آموزشی دانشگاه تهران برای برگزاری امتحانات پایان ترم سال جاری، اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد. امتحانات دروس مقطع کارشناسی دانشگاه ها به صورت مجازی. و طبق تقویم آموزشی و برنامه زمانبندی اعلام شده برای هر درس، برگزار خواهد شد. به احتمال زیاد، اکثر سوالات امتحانات و آزمون ها، به صورت چند گزینه‌ای خواهد بود.

 

پیرو بخش نامه‌های قبلی، امتحانات دروس مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای تمام دانشجویان به صورت الکترونیکی یا مجازی برگزار می‌شود. استاد هر درس مرجع ارزشیابی دانشجو در همان درس بوده است. و نسبت به ارزیابی و امتحانات پایانی اقدام خواهد کرد. به علاوه، رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: آزمون مجازی قطعاً کیفیت و دقت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین، در این زمینه روی گزینه ‌های گوناگونی فکر کردیم. اما  قطعاً تا ۳ هفته آینده تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنیم.

  

نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور

 

دانشگاه پیام نور >>> زمان برگزاری امتحانات خود را تغییر نمی‌دهد. همچنین، آن‌ها را مطابق با جدول زمان بندی اعلام شده، پیش می‌برد. لازم به ذکر است که امتحانات این دانشگاه برخلاف دوره‌ های گذشته به صورت غیر حضوری و مجازی اجرا می‌ شوند.

  

در این مقاله فاروس طاها، تلاش کردیم به بررسی جامع موضوع پربحث مجازی یا حضوری بودن امتحانات این ترم دانشگاه ها بپردازیم. و تلاش در پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان داشتیم. با این وجود، چون که هنوز اخبار دستخوش تغییر است. و چیزی قطعی اعلام نشده است. برای کسب اطلاعات به روز و معتبر در این زمینه، می توانید از طریق شماره زیر با ما تماس حاصل نمایید. مشاوران و کارشناسان با سابقه فاروس طاها، در هر زمان آماده یاری رسانی به شما عزیزان هستند.

  

☎ شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎

  

  

قبولی تضمینی در کنکور دندانپزشکی فاروس طاها

 

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها سابقه در زمینه قبولی کنکور سراسری برنامه ریزی خود را مبنی بر گام با پشتوانه سال ها سابقه به اتمام رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

 

این طرح موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های برتر کنکور پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شکل گرفته است. با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز خواهید شد. به علاوه، می توانید با آزمون های مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هرگام بسنجید. به علاوه، رتبه خود را ببینید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید.

برچسب ها