فاروس logo

کمپین تعویق کنکور ارشد 1400 | تعویق کنکور سراسری

کمپین تعویق کنکور ارشد 1400 | تعویق کنکور سراسری

کمپین تعویق کنکور ارشد 1400 | تعویق کنکور سراسری

کمپین تعویق کنکور ارشد 1400 | تعویق کنکور سراسری

تعویق کنکور سراسری امسال به منظور حفظ سلامتی داوطلبین گرامی صورت گرفت. تعویق کنکور ارشد 1400 یکی از مواردی بودکه ذهن کاربران را به خود مشغول کرد. کمپین تعویق کنکور ارشد 1400 امسال به منظور نگرانی از سلامت داوطلبین تشکیل شده بود کنکور ارشد 1400 که قرار بود خرداد ماه امسال برگزار شود. طبق صلاح دید سازمان ملی مقابله با ویروس کرونا به تعویق افتاد. این امر داوطلبان این آزمون را تا حدی نگران کرد. در این روزهای کرونایی که آموزش ها به صورت مجازی انجام شده است نسبت به برنامه ریزی اهمیت بیشتری قائل باشید. درس ها را به مرور بخوانید ور هر روز برای هر درسی که می خوانید تمرین و تست نیز انجام دهید.

حتما بخوانید >> انتخاب رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد

تعویق کنکور ارشد

تعویق کنکور ارشد از برنامه های مسئولین در برگزاری آزمون های سراسری امسال بود . با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و قرمز شدن شهر های تهران و کرج و بسیاری دیگر از شهر های ایران کنکور ارشد سال 1400 به تعویق افتاد. وزیر علوم نیز در این باره اظهار نظر کرد و در این مورد که دانشجویان نباید در زمان کنکور سراسری تحت تاثیر جو های به غیر از کنکور قرار بگیرند. بر این اصل اصرار داشتند که آزمون در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد. مگر آنکه از سوی ستاد مبارزه با کرونا دستوری مبنی بر تعلیق این آزمون صادر شود. ایشان در خصوص امسال نیز اظهار نظر کردند و گفتند اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا دستوری مبنی بر عدم برگزاری کنکور در زمان مقرر ندهد این آزمون در زمان اعلام شده با رعایت پرتکل های بهداشتی انجام خواهد گرفت.

حتما بخوانید: اعتراض به سوالات کنکور ارشد 1400

تعویق کنکور 1400 سازمان سنجش

تعویق کنکور 1400 سازمان سنجش برای آزمون کارشناسی ارشد صورت گرفت. کنکور ارشد که قرار بود 5 الی 7 خرداد ماه با رعایت پرتکل های بهداشتی برگزار شود به دلیل شیوع ویرس کرونا در کشور به تعویق افتاد. زمان برگزاری آن به 6 الی 8 خرداد ماه 1400 تغییر پیدا کرد. پس از این اعلامیه دیگر هیچ اعلامیه دیگری از سازمان سنجش مبنی بر به تعویق افتادن دوباره آن اعلام نشده است. کنکور ارشد در سال 1399 نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا چندین بار به تعویق افتاد اما نهایتا برگزار شد. کنکور امسال نیز طی صحبت های مسئولین برگزار ی شود. اما زمان آن هنوز به صورت قطعی مشخص نیست. در این زمان برخی از داوطلبین برای حفظ سلامت خود تقاضای تعویق کنکور ارشد را دارند و به کمپین های مختلف پیوستند تا این آزمون در زمان مناسب آن برگزار شود.

تاخیر کنکور 1400

احتمال تاخیر کنکور 1400 باعث نگرانی داوطلبین شده بود. سازمان سنجش زمان برگزاری این کنکور را در مرداد ماه 1400 اعلام کرده بود. بنابراین باید برای اطلاعات بیشتر در این خصوص آخرین اخبار از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور پیگیری شود. مشکلات پیش آمده بای برگزاری کنکور ارشد امسال باعث شد در خصوص حذف این آزمون در سال های آتی صحبت هایی به میان آید:

✅رئیس کمسیون آموزش و تحقییقات کشور در این خصوص اظهار نظر کرد و گفت کنکور کارشناسی ارشد باید تنها بای رشته های پر تقاضا برگزار شود. برای رشته های کم رقابت باید ورودی دانشگاه ها بدون آزمون باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز خاطر نشان کرد به دنبال راهکار هایی برای حذف کنکور سراسری هستیم.

قائم مقام ستاد علم و فناوری نیز در این خصوص اعلام کردند کنکور ارشد 1400 لغو نمی شود. اما رویه اصلاح پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف کشور در مقطع ارشد در سال های آینده اصلاح خواهد شد.

تعویق کنکور ارشد

اصلاحیه کنکور سراسری 1400

اصلاحیه کنکور سراسری 1400 در داخل سازمان سنجش قرار می گیرد. بسیاری از منتقدان بر این امر اشتراک نظر دارد که شیوه برگزاری سازمان سنجش باید تغییر کند. شیوه برگزاری این آزمون هر ساله توسط سازمان سنجش و آزمون کشور برای همه داوطلبین به صورت مشترک برگزار می شود. این شیوه برگزاری استرس زیادی به دانشجویان برای پذیرش در رشته های ارشد وارد می کند. این در حالی است که در بسیاری از کشور ها نحوه پپذیرش دانشجویان به دانشگاه ها و موسسات عالی سپرده می شود. بنابراین انتظار می رود همانطور که در سهمیه های پذیرش داوطلبین کنکور ارشد تغییراتی ایجاد شد، شیوه پذیرش داننشجو در دانشگاه های کشور نیز تغییر کند.

اصلاحیه دفترچه کنکور سراسری

اصلاحیه دفترچه کنکور سراسری به صورت مجد با انجام تغییرات لازم در داخل سامانه سازمان سنجش قرار می گیرد. با به تعویق افتادن زمان کنکور کارشناسی که طبق زمان بندی سال گذشته قرار بود در خرداد ماه امسال برگزار شود. اما با تعویق این موضوع زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد نیز در اردیبهشت ماه امسال تمدید شد. به این ترتیب علاوه بر ویرایش اطلاعات امکان ثبت نام داوطلبین جدید نیز فراهم شد. هر سال با صدور دفترچه کنکور و یا دفترچه انتخاب رشته ممکن است پس از مدتی برای آن اصلاحیه ای صدور گردد. از این رو حتما به اصلاحیه های سازمان سنجش خصوصا برای انتخاب رشته توجه فرمائید.

فاروس طاها بزرگترین برگزار کننده طرح های تضمینی قبولی در رشته های پزشکی می باشد. با ما همراه باشید و بهترین نتیجه ها را بگیرد. فیلم های آموزشی و جزوات کاممل برای تمامی مباحث در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

آیا کنکور ارشد 1400 برگزار می شود؟

کنکور ارشد 1400 طبق آهخرین اطلاعیه سازمان سنجش در مرداد 1400 برگزار خواهد شد

امکان لغو کنکور ارشد 1400 وجود دارد؟

این موضوع به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا بستگی دارد. در مقاله به آن بیشتر پرداخته شده

پانوشت: کمپین تعویق کنکور ارشد 1400, لغو کنکور ارشد 1400, زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد, اصلاحیه کنکور کارشناسی ارشد , تغییر سهمیه در کنکور کارشناسی ارشد

 

برچسب ها


حذف کنکور سراسری

کنکور سراسری