فاروس logo

معرفی رشته مدیریت بازرگانی به صورت جامع

معرفی رشته مدیریت بازرگانی به صورت جامع

معرفی رشته مدیریت بازرگانی به صورت جامع

معرفی رشته مدیریت بازرگانی به صورت جامع

  

داوطلبان گروه انسانی برای قبولی در دانشگاه بیش تر به سراغ رشته ‌های مدیریتی و حقوق می ‌روند. یکی از رشته‌ های مدیریتی که در میان داوطلبان گروه انسانی بسیار طرفدار دارد، رشته مدیریت بازرگانی است. هدف این رشته آشنایی با وظایف مدیریتی در سازمان‌ ها است. دانشجویانی که از این رشته فارغ‌ التحصیل می‌شوند، باید اطلاعات مربوط به سازمان ‌های بازرگانی را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند. این رشته در زیر گروه 3 انسانی قرار دارد و داوطلبان برای قبولی در این رشته باید به درس ریاضی و اقتصاد اهمیت زیادی بدهند. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله فاروس طاها به سراغ معرفی رشته مدیریت بازرگانی می‌ رویم. همچنین، صفر تا صد معرفی این رشته را در اختیار شما عزیزان قرار می‌ دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

  

معرفی رشته مدیریت بازرگانی: رشته زیر گروه 3 انسانی

  

بدون شک می‌توان رشته مدیریت بازرگانی را یکی از رشته‌ های پردرآمد رشته انسانی معرفی کرد. داوطلبان زیادی به انتخاب این رشته علاقه دارند و با توجه به بازار کار آن به سراغ این رشته می‌روند. رشته مدیریت بازرگانی جزو رشته‌ های زیرگروه 3 انسانی است. داوطلبانی که به دنبال قبولی در این رشته هستند باید به درس ریاضی و اقتصاد اهمیت زیادی بدهند. درس ریاضی برای برای این رشته ضریب 4 و درس اقتصاد ضریب 3 دارد. درس‌ هایی مانند ادبیات و علوم اجتماعی با ضریب 2 در این زیر گروه قرار دارند.

  

دروس رشته مدیریت بازرگانی – مقطع کارشناسی

  

  

اکنون به سراغ دروس این رشته در مقطع کارشناسی می‌ رویم. این رشته در یک دوره 4 ساله در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. این دوره 4 ساله معادل 8 ترم تحصیلی است. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌ کنند باید 133 واحد درسی را سپری کنند. واحد های درسی این رشته شامل دروس عمومی، دروس پایه، دروس اصلی، دروس تخصصی و دروس اختیاری است.

   


  

دروس عمومی: 20 واحد

  

  

دروس پایه: 41 واحد

  

  

دروس اصلی: 30 واحد

  

  

دروس تخصصی: 36 واحد

  

  

دروس اختیاری: 6 واحد

  

  

مدیریت بازرگانی ارشد: معرفی گرایش‌های ارشد

  

مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در یک دوره دو ساله در اختیار دانشجویان قرار می ‌گیرد. رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌ های زیر است:

  

  

معرفی رشته مدیریت بازرگانی: مقطع دکتری

  

دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در آزمون دکتری شرکت کرده. و در یکی از گرایش ‌های دکتری مدیریت بازرگانی تحصیل کنند:

  

  

  

بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت بازرگانی     

  

این رشته جزو رشته‌ های پر طرفدار مدیریتی محسوب می‌ شود. اما بازار کار آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. دانشجویانی که از این رشته فارغ‌ التحصیل می ‌شوند در سال‌ های ابتدایی می‌ توانند به عنوان کارشناس در شرکت ‌های بازرگانی مشغول به کار شوند. فعالیت به عنوان کارشناس به دانشجویان کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به شرایط بازرگانی داشته باشند. دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌ التحصیلی در یکی از حوزه‌ های زیر فعالیت کنند:

  

  

  

همچنین، فارغ التحصیلان این رشته در زمان تحصیل، نباید فقط به دانشی که در دانشگاه کسب می‌کنند اکتفا کنند. بلکه باید موازی با آن در نشریات اقتصادی عضو شوند، کتاب های جانبی مرتبط را مطالعه کنند، مقالات را بررسی کنند و به نوعی از شرایط و محیط کسب و کار اطلاعات مناسبی داشته باشند. در ادامه نیز باید خودشان را وارد محیط کسب و کار و بازار کنند تا بتوانند مواردی که آموخته‌ اند را به صورت عملی پیاده‌ سازی کنند. برای این کار، پیشنهاد می ‌شود از سمت‌ های پایین ‌تر مثل کارشناس شروع به کار کنند. و با کسب مهارت‌ ها و آموزش‌ های جانبی بیش تر مرحله به مرحله رشد کنند. این مهارت‌ ها کمک می‌کنند تا افراد بتوانند نقطه تمایز بیش تری بین خودشان و سایر فارغ التحصیلان ایجاد کنند. همچنین، در آینده جایگاه ‌های شغلی بهتر و با درآمد های بالاتری را کسب کنند.

  

☎️ جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385 ☎️

  

سوالات متداول در مورد معرفی رشته مدیریت بازرگانی

  


آیا تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور امکان‌پذیر است؟


تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور در دانشگاه سراسری و دوره روزانه امکان ‌پذیر نیست. اما داوطلبان می‌توانند در دانشگاه های آزاد، پیام نور، موسسات غیر انتفاعی بدون برگزاری کنکور در این رشته ثبت نام کنند.


رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی دارای چه گرایش ‌هایی است؟


این رشته در مقطع کارشناسی دارای هیچ گرایشی نیست. و تنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارای گرایش های متفاوت است. که به شرح کامل آنها در این مقاله پرداخته شد.


آیا ادامه تحصیل بعد از دوره کارشناسی در این رشته امکان‌ پذیر است؟


بله. دانشجویان می‌توانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای ادامه تحصیل در این رشته در آزمون سراسری شرکت کنند. و به تحصیل خود در این رشته ادامه دهند.


مدیریت بازرگانی زیر شاخه کدام رشته است؟


رشته علوم انسانی.

  

برچسب ها