فاروس logo

معرفی رشته دامپزشکی

معرفی رشته دامپزشکی

معرفی رشته دامپزشکی

معرفی رشته دامپزشکی

درباره رشته دامپزشکی چه می دانید؟ اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به تحصیل در این رشته هستید با ما در معرفی رشته دامپزشکی همراه باشید.

می توان گفت یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین رشته‌های گروه تجربی، رشته دامپزشکی است. بسیاری از داوطلبان گروه تجربی به دنبال قبولی در این رشته محبوب در کنکور سراسری هستند.

این رشته در زیرگروه 1 رشته‌های گروه تجربی قرار دارد و داوطلبان باید با توجه به ضرایب این گروه درس‌ها را مطالعه کنند. بدون شک مهم‌ترین درس برای قبولی در زیرگروه 1 رشته تجربی، درس زیست شناسی است.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

معرفی رشته دامپزشکی: کاردانی تا دکتری

داوطلبانی که به دنبال قبولی در این رشته هستند باید اطلاعات کاملی در مورد شرایط تحصیل این رشته در دانشگاه داشته باشند که ما در این مقاله به معرفی رشته دامپزشکی پرداخته ایم. این رشته مانند رشته‌های پزشکی و داروسازی در یک دوره 6 ساله در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

این بدین معنی است که دانشجویان تا کسب دکترای عمومی این رشته باید 6 سال در دانشگاه تحصیل کنند. البته یک نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

لطفا دکترای عمومی دامپزشکی را با کاردانی دامپزشکی یا علوم آزمایشگاهی دامپزشکی اشتباه نگیرید. داوطلبان برای قبولی در رشته دامپزشکی باید بهترین رتبه‌ها را در کنکور سراسری کسب کنند. داوطلبانی که می‌خواهند بعد از فارغ‌التحصیلی مطب و داروخانه تاسیس کنند باید در رشته دکتری دامپزشکی عمومی قبول شوند.

رشته دامپزشکی خوبه؟

بدون شک تمامی داوطلبان و دانش‌آموزان قبل از انتخاب این رشته با این سوال مواجه هستند، رشته دامپزشکی خوبه؟ داوطلبان عزیز، جواب این سوال به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد.

وضعیت تحصیلی، شهر، علاقه و صدها عامل دیگر می‌توانند به شما کمک کنند تا به این سوال پاسخ دهید. اگر به رشته دامپزشکی علاقه دارید بله رشته دامپزشکی خوب است. اگر به دنبال رشته‌ای پردرآمد هستید بله این رشته برای داوطلبان گروه تجربی مناسب است. بنابراین جواب این سوال کاملا بستگی به شرایط شما داوطلبان عزیز دارد.

همچنین در ادمه معرفی رشته دامپزشکی باید کفت این رشته نیز مانند رشته داروسازی و پزشکی در یک دوره 6 ساله برگزار می‌شود. دانشجویان پس از گذراندن 130 واحد درسی باید در آزمون جامع پیش درمانگاهی شرکت کنند.

دانشجویانی که در این آزمون قبول شوند وارد دوره دوم این رشته می‌شوند. دانشجویان در این دوره نیز 90 واحد سپری می‌کنند و وارد دوره درمانگاهی می‌شوند. آن‌ها در این دوره مراحلی مانند کارورزی، اینترن و پایان ‌نامه را هم سپری می‌کنند.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

دروس رشته دامپزشکی

یکی از مواردی که در معرفی رشته دامپزشکی باید به آن توجه کرد، تعداد کل واحدهای این رشته است. هر دانشگاهی با توجه به شرایطی که دارد ممکن است تعداد واحدهای متفاوتی برای این رشته در نظر بگیرید، اما در حال کلی تعداد کل واحدهای رشته دامپزشکی 224 واحد است. دانشجویان باید 224 واحد را در طول تحصیل این رشته سپری کنند.

دانشجویان در کارشناسی دامپزشکی باید 224 واحد را مطالعه کنند. واحدهای این رشته شامل دروس عمومی، دروس پایه، دروس اصلی، دروس تخصصی، دروس بالینی، کارآموزی در روستا، کارآموزی انترنی، پایان نامه و گزارش تحقیق است. دانشجویانی که این دروس و واحدها را مطالعه می‌کنند موفق به فارغ‌التحصیلی از این رشته می‌شوند.

   


  

1. دروس پایه

دانشجویان باید در این رشته 24 واحد از دروس پایه را مطالعه کنند. دروس پایه برای این رشته به صورت زیر هستند:

   


  

2. دروس اصلی

در ادامه معرفی رشته دامپزشکی به معرفی دروس اصلی می‌پردازیم. دانشجویان باید 89 واحد از دروس اصلی را در این رشته مطالعه کنند. دروس اصلی این رشته به صورت زیر هستند:

   


  

3. دروس عمومی

داوطلبان باید در این رشته 20 واحد دروس عمومی سپری کنند. دروس عمومی رشته دامپزشکی به صورت زیر هستند:

   


  

4. دروس تخصصی

دروس تخصصی این رشته 49 واحد است. البته به این نکته توجه داشته باشید که 3 واحد از این دروس به صورت اختیاری در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. دروس تخصصی این رشته به صورت زیر هستند:

   


  

6. دروس بالینی

دانشجویان باید در طی تحصیل خود 10 واحد دروس بالینی سپری کنند که 4 واحد آن به صورت اختیاری است. دروس بالینی این رشته عبارتند از:

   


  

7. دروس کارآموزی در روستا

دروس کارآموزی در روستا به صورت 6 واحد در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. دروس این بخش برای دانشجویان عبارتند از:

   


  

8. دروس کارآموزی انترنی

دروس کارآموزی انترنی 20 واحد است و دانشجویان باید طبق دروس زیر این واحدها را سپری کنند:

   


  

پایان نامه و گزارش تحقیق رشته دامپزشکی

در ادامه معرفی رشته دامپزشکی دانشجویانی که در رشته دامپزشکی تحصیل می‌کنند. باید برای اینکه فارغ‌التحصیل شوند 6 واحد پایان نامه و گزارش تحقیق نیز در کارنامه خود داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه می توانید از طریق شماره زیر با ما تماس حاصل نمایید.

☎️شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎️

طرح قبولی تضمینی کنکور دامپزشکی فاروس طاها

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها تجربه در زمینه قبولی کنکور تجربی برنامه ریزی اصولی خود را با پشتوانه سال ها تجربه به پایان رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه بهترین و معتبرترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع جهت قبولی تضمینی در کنکور تجربی. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

موفقیت تضمینی در کنکور تجربی >>> هدیه ای است از طرف ما به دوستان پرتلاشی که هدف شان را ارزشمند تلقی می کنند. همچنین، این طرح قبولی تضمینی موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های محبوب تجربی از جمله: پزشکی، قبولی در دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی شکل گرفته است. با انتخاب گام های درست برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز می شوید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

به علاوه، می توانید با آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هر گام بسنجید. همچنین، رتبه خود را ببینید. بنابراین، جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه تنها کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید.

برچسب ها