فاروس logo

معرفی بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها

معرفی بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها

معرفی بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها

معرفی بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها

 

در این مقاله به معرفی بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها خواهیم پرداخت. انتخاب رشته مناسب به یکی از دغدغه‌ های داوطلبان کنکوری تبدیل شده است. داوطلبان معمولا به دنبال رشته‌ های پرطرفدار می‌روند، اما متاسفانه اطلاعاتی در مورد رشته مورد نظر ندارند. از طرفی دیگر، داوطلبان خانم معمولا برای انتخاب رشته ‌های مهندسی دچار تردید هستند. آن ‌ها نمی‌دانند رشته مورد نظر برای آن ‌ها مناسب است یا خیر. همه این موارد دست به دست هم می‌دهند تا انتخاب رشته برای داوطلبان خانم کمی دشوار تر باشد. قبل از توضیح هر موضوعی باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی رشته‌ ها برای داوطلبان خانم و آقا مناسب هستند و انتخاب نهایی هر رشته تنها به نظر داوطلب بستگی دارد. با این وجود، ما در این مقاله فاروس طاها به سراغ معرفی بهترین رشته ریاضی برای خانم ها می رویم. و رشته‌ های مختلف را برای داوطلبان معرفی می‌کند.

 

بهترین رشته ریاضی برای خانم ها چیست؟

  


 

1. مهندسی کامپیوتر: رشته سخت اما جذاب

  

زمانی‌که در مورد بهترین رشته ریاضی برای خانم ها صحبت می‌کنیم باید رشته مهندسی کامپیوتر را در صدر جدول قرار دهیم. این رشته در میان رشته‌ های مهندسی محبوب ‌ترین رشته ریاضی برای خانم ها محسوب می‌شود و داوطلبان زیادی به سراغ این رشته می‌ روند. مهندسی کامپیوتر دارای سه گرایش فناوری اطلاعات، نرم‌افزار و سخت افزار است. معمولا داوطلبان خانم به دو گرایش نرم‌ افزار و فناوری اطلاعات علاقه دارند و این گرایش ‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.

 

مهندسی کامپیوتر >>> ماهیت دشواری دارد، اما بسیار جذاب و پرکاربرد است. دنیای امروزی بر تکنولوژی و فناوری تکیه دارد و مهندسی کامپیوتر نیز همزمان با این تکنولوژی به جلو حرکت می‌کند. ماهیت این رشته به گونه‌ای است که داوطلبان خانم به راحتی می‌توانند آن را مطالعه کرده و نمرات بالایی کسب کنند. رشته مهندسی کامپیوتر در رشته‌های زیر گروه 1 ریاضی قرار دارد و درس ریاضی مهم‌ ترین درس این زیرگروه است. داوطلبان باید در مدت زمان 4 سال و 8 ترم تحصیلی 140 واحد درسی را سپری کنند.

 

دروس اصلی رشته مهندسی کامپیوتر

  

   


  

2. مهندسی شیمی: رشته پردرآمد و محبوب

  

اگر بخواهیم بهترین رشته ریاضی برای خانم ها را معرفی کنیم باید رشته شیمی را نیز در لیست قرار دهیم. رشته شیمی یکی از پرطرفدار ترین رشته‌ های ریاضی برای خانم‌ ها محسوب می‌شود که از درآمد خوبی هم برخوردار است. این رشته در زیرگروه 2 ریاضی قرار دارد و با طراحی و ساخت فرآیند های شیمی سر وکار دارد. رشته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی تا 2 سال اول دارای هیچ گرایشی نیست و داوطلبان می‌توانند پس از 2 سال یکی از گرایش ‌های مورد نظر را انتخاب کنند.

 

رشته مهندسی شیمی در زیرگروه 2 رشته‌ های ریاضی قرار دارد. داوطلبان خانم می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در صنایع مختلف مشغول به کار شوند. صنایعی مانند صنایع داروسازی، صنایع مواد غذایی، صنایع تولید رنگ، صنایع مواد خوراکی و … بهترین صنایع برای انتخاب شغل مهندسی شیمی هستند. اگر به دنبال یک رشته مناسب هستید که ماهیت نسبتا آسانی داشته باشد رشته مهندسی شیمی بهترین انتخاب است. این رشته در 8 ترم تحصیلی و به صورت 4 ساله همراه با 142 واحد درسی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

  

دروس اصلی رشته مهندسی شیمی

  

   


  

3. رشته مهندسی معماری: بهترین رشته ریاضی برای خانم ها

  

یکی از بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها رشته مهندسی معماری است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این رشته سختی ‌ها و دشواری‌ های خاص خود را دارد. اما داوطلبان پس از فارغ‌التحصیلی به راحتی می‌توانند صاحب کار شوند. این رشته به ذوق هنری و خلاقیت بالایی احتیاج دارد. از این رو این رشته بین داوطلبان خانم بسیار محبوب است. داوطلبانی که به کارهای هنری و طراحی علاقه زیادی دارند باید برای ادامه تحصیل به سراغ این رشته بروند. رشته معماری بر خلاف رشته عمران بیش تر بر مسائل هنری ساختمان تاکید کرد و داوطلبان خانم در این زمینه مهارت بسیار بالایی دارند

 

رشته مهندسی معماری در زیرگروه 1 رشته‌های ریاضی قرار دارد. داوطلبان باید در مدت زمان 4 سال و 8 واحد ترمی 140 واحد را سپری کنند. درس ریاضی برای قبولی در این رشته نقش پررنگی دارد و داوطلبان باید این درس را برای کنکور به خوبی مطالعه کنند. رشته معماری در ارشد دارای گرایش‌های بسیار متنوعی است و داوطلبان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی به ادامه تحصیل نیز بپردازند.

 

دروس اصلی رشته مهندسی معماری

  

  

☎️ جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385 ☎️

 

 

قبولی تضمینی کنکور پزشکی فاروس طاها

 

قبولی تضمینی کنکور پزشکی با فاروس طاها💯. این طرح با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به وجود آمده است. 👩‍⚕️ با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع تحصیلی دیگر بی نیاز خواهید شد. همچنین، می توانید با آزمون های مرحله به مرحله فارروس سطح خود را در پایان هرگام بسنجید و رتبه خود را ببینید. برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه کافی است. مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال فرمایید.

  

برچسب ها