فاروس logo

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی عمومی

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی عمومی

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی عمومی

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی عمومی

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی عمومی چقدر است؟ این سوال را معمولا داوطلبانی که قصد قبولی در پزشکی را دارند، زیاد می پرسند. خصوصا افرادی که سن بیشتری دارند و قصد شرکت در آزمون کنکور سراسری را دارند، خیلی پاسخ این پرسش برایشان مهم است. در این مقاله موضوع مذکور به صورت کامل پاسخ داده خواهد شد.

بچه ها باید بدانید که در رابطه با رشته پزشکی، هدف شما دقیقا چیست؟ قصد تخصص گرفتن دارید یا می خواهید پس از اتمام دوره پزشکی عمومی دیگر ادامه تحصیل نداشته باشید؟

سعی داشته باشید برای همه موارد زندگی خود اهداف تا را مشخص کنید. چرا که هدف به شما انگیزه می دهد. پیشنهاد می کنیم حتما هدف های خود را در جایی بنویسید این کار خیلی به شما کمک می کند. آن ها جدی بگیرید و برایشان زحمت بکشید. آینده در درست شماست این خودتان هستید که تعیین می کنید در کدام جایگاه قرار بگیرید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

مدت زمان تحصیل رشته پزشکی عمومی

مدت زمان تحصیل رشته پزشکی عمومی معمولا 7 تا 10 سال طول می کشد. بستگی به خود داوطلب هم دارد که چقدر درس بخواند و واحد ها را بهتر پاس کند. دوستان برای پزشکی حتی در مقطع عمومی هم شما باید چیزی در حدود 10 سال درس بخوانید. پس داوطلب باید از قبل خود فکر کند و تصمیم خود را بگیرید.

قبول شدن پزشکی راحت نیست، حال شما این همه زحمت بکشید و قبول شوید این موضوع پایان ماجرا نیست. در دانشگاه سال ها باید زحمت بکشید پس از آن نیز باید در آزمون تخصص شرکت کنید.

بنابراین اراده ای قوی می خواهد. فقط صرفا قبول شدن در پزشکی کافی نیست. نقشه راه خود در نظر بگیرید و سپس نسبت به انتخاب این رشته اقدام کنید. در سال های گذشته بودند افرادی که در کنکور قبول شدند، اما پس از یک سال تحصیل در دانشگاه از این رشته انصراف دادند.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی عمومی

مدت زمان تحصیل رشته پزشکی عمومی همانطور که گفته شد ممکن است تا 10 سال هم به طول انجامد. پس از آن نیز وقتی در آزمون تخصص شرکت کنید، 7 سال هم باید برای این مقطع بخوانید. یعی بخواهیم این مراتب را خیلی طولانی در نظر بگیریم شما 17 سال باید درس بخوانید تا در یک زمینه متخصص شوید.

در قسمت قبل هم گفتیم که باید همه چیز را برای این رشته در نظر داشته باشید. بهتر است که پزشکی انتخاب خودتان باشد تا با انگیزه بیشتری درس بخوانید. وقتی که این موضوع انتخاب دیگران باشد طبیعتا شما مدام به هدف خود فکر می کنید و نمی توانید برای این موضوع به قدر کافی وقت بگذارید.

کنکور پزشکی هم بسیار تلاش می خواهد پس باید فرد به قدر کافی برای آن وقت بگذارد. توصیه می کنیم اگر علاقه تان همین رشته است از سال های قبل کنکوری خواندن را شروع کنید.

آیا میشود پزشکی را زودتر تمام کرد؟

آیا میشود پزشکی را زودتر تمام کرد؟ دوستان پزشکی عمومی در تمام دوران خود از 4 مقطع تشکیل شده است که در قسمت زیر آن ها را برای شما آورده ایم. در مجموع شما باید چیزی حدود 290 واحد درسی را طی کنید. پس از آن پزشکی عمومی شما به اتمام می رسد. در این صورت اگر تمایل داشته باشید می توانید برای تخصص هم اقدام کنید.

در این رشته شما در هر سال تحصیلی باید 2 ترم تحصیلی را طی کنید و مجموعا 40 واحد را پاس کنید. توصیه می کنیم حتما از قبد در رابطه با واحد های درسی این رشته تحقیق کنید و یک آگاهی نسبت به آن ها داشته باشید.

نباید به طوری باشد که شما ناآگاهانه وارد این رشته شوید و حجم زیاد درس ها شما را بترساند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید با فاروس طاها همراه باشید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی

شرایط تحصیل در رشته پزشکی چیست؟ یکی از این شرایط برای آقایان می باشد و آن هم خدمت سربازی می باشد. بعد از فارغ التحصیلی باید دو سال به سربازی بروید و پس از آن می توانید مشغول به کار در این حیطه شوید. مورد دیگر این که اگر شما علاقمند هستید که یک مطب شخصی هم داشته باشید برای مجوز گرفتن باید دو سال در مناطق محروم خدمت کنید.

مقاطع تحصیلی که در بالا گفته شد، پس از اتمام هر کدام شما باید یک نمره لازم کسب کنید تا بتوانید به مقطع بعد بروید. مورد دیگری که باید بدانید بهترین دانشگاه های پزشکی در ایران دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی شهیدبهشتی، دانشگاه شیراز، دانشگاه ایران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد که رقابت بیشتری برای این موارد وجود دارد. اگر هدف شما هم این دانشگاه ها هستند باید تلاش بیشتری داشته باشید.

دکترای پزشکی چند سال است؟

دکترای پزشکی چند سال است؟ به طور کلی این مقطع در کشور ما حدود 3 تا 5 سال طول می کشد. ببینید در طول دوران تحصیل پزشکی هر چقدر هم که شما درسخوان باشید مدت زیادی می باشد که نشان می دهد چه کسانی مرد میدان هستند.

به همین دلیل که بارها می گوییم خوب تحقیق کنید و سپس انتخاب کنید. وقت شما خیلی با ارزش است و اگر شما به هر دلیلی از انتخاب خود پشیمان شوید چند سال از زندگی خود را بی هیچ دلیلی صرف آن کرده اید.

ضمن این که پس از آن نیز ممکن است شما انرژی لازم برای دوباره کنکور دادن را نداشته باشید. پس بهتر است از همان ابتدا خودتان با توجه به علایق و استعداد خود رشته ای را انتخاب کنید. هر چقدر انتخاب تان به این معیارها نزدیکتر باشد در شغل خود موفق تر خواهید بود.

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها📑. بچه ها با توجه به موارد گفته شده اگر هدف شما فقط رشته ی پزشکی می باشد با توجه به رقابت سختی که در آن وجود دارد توصیه می کنیم حتما در یک طرح تضمینی شرکت کنید تا بتوانید هر رشته ای که دوست دارید قبول شوید.

فاروس طاها یک طرح ویژه برای شما در نظر گرفته است که در آن تمام خدمات آموزشی به صورت تضمینی ارائه می شود. در این صورت با خیال راحت درس ها را بخوانید و خیال تان از بابت همه چیز راحت باشد، همچنین با آزمون آنلاین کنکور می توانید به راحتی خود را در یک محیط کنکوری بسنجید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

این طرح برای پایه های دهم و یازدهم نیز می باشد. هر چه زودتر خود را برای کنکور آماده کنید نتیجه بهتری می گیرید. برای شرکت می توانید با شماره 09120981385 تماس بگیرید و یا این که اطلاعات خود را به همین شماره واتسپ کنید و از خدمات بی نظیر ما بهره ببرید.

برچسب ها