فاروس logo

انتخاب رشته کنکور ارشد

انتخاب رشته کنکور ارشد

انتخاب رشته کنکور ارشد

انتخاب رشته کنکور ارشد

انتخاب رشته کنکور ارشد شامل چه مواردی می شود؟ مرحله انتخاب رشته کنکور ارشد یکی از سختر ترین مراحل قبولی در دانشگاه است. گام بر داشتن درست و اصولی در این زمینه نقش پررنگی در موفقیت شما ایفا می کند. پس از ثبت نام و شرکت در آزمون ارشد نوبت به انتخاب رشته می رسد. فرآیند انتخاب رشته بهتر است به کمک مشاوره انتخاب رشته ارشد انجام بپذیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به نکاتی در ارتباط با اصول انتخاب رشته ارشد 1400 بپردازیم

انتخاب رشته ارشد

برای انتخاب رشته ارشد اولین موردی که باید در نظرداشه باشید علاقه فردی است. داوطلبینی که حد نصاب لازم را کسب کردند، بعد از علام نتایج کارشناسی ارشد 1400 می توانند نسبت به انتخاب رشته کد رشته های محل تحصیلی خود اقدام کنند. انتخاب رشته ارشد سال 99 در نیمه شهریور در سایت انتخاب رشته کراشناسی ارشد انجام گرفت.

زمان برگزاری کنکور ارشد 1400و کمپین تعویق کنکور ارشد

چگونگی انتخاب رشته ارشد سال 1400

✏️ برای انتخاب رشته در زمان اعلام شده باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با انتخاب گزینه کارشناسی ارشد (از منوی سمت راست که به رنگ نارنجی نمایش داده شده) وارد شوید.

✏️ سپس بر روی گزینه “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 (کارنامه نتایج اولیه و انتخاب رشته)” کلیک کنید. این گزینه در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد فعال شده و به نمایش در میاید.

✏️ در این مرحله گزینه انتخاب رشته را انتخاب کنید و با وارد کردن مشخصات خود به یکی از دو روش اعلام شده اقدام کنید.

✏️ پس از ورود می توانید 100 کد رشته ثبت کنید پس از پایان فرآیند بر رویگزینه ثبت کلیک کنید.

✏️ کد رشته دانشگاه و رشته مورد نظرتان را از دفترچه انتخاب رشته سال 1400 انتخاب کنید.

نرم افزار انتخاب رشته ارشد

برخی از نرم افزار های انتخاب رشته کنکور ارشد به این صورت است که با وارد کردن سهمیه و تراز در کنکور قبولی شما را در دانشگاه های مختلف بررسی کرده و به شما در فرآیند انتخاب رشته ارشد کمک می کند. اما از آنجایی که این فرآیند بسیار حساس است به شما توصیه می کنیم از مشاور انتخاب رشته ارشد کمک بگیرید تا بهترین انتخاب ها را داشته باشید. مشاور انتخاب رشته ارشد باسابقه به شما کمک می کند بهترین عملکرد را داشته باشید.

مشاوره انتخاب رشته ارشد

از باید ها و نباید های انتخاب رشته آگاهی دارید؟ به نکات انتخاب رشته ارشد توجه کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

هنگام انتخاب رشته ارشد باید نسبت به چه مواردی آگاهی داشته باشیم؟

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد

سهمیه در کنکور کارشناسی ارشد تتاثیر به سزایی دارد. سهمیه های کنکور 1400 در کارشناسی ارشد شامل سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی ایثارگران می باشد. بنابراین داوطلبین می بایست برای استفاده از آن به حد نصاب لازم و کافی برسند. اگر داوطلبی مشمول هیچ کدام از سهمیه های دولتی نباشد، مشمول سهمیه آزاد خواهد شد. در ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم در رابطه با سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد به اطلاعات کاملی دست یابید و سپس اقدام کنید.

مراحل ثبت نام آزمون ارشد چگونه است؟

پس از دانلود دفترچه کارشناسی ارشد قسمت های مختلف آن را به دقت بخوانید و بررسی کنید. پس از آن می توانید به صورت کامل از ضوابط و شرایط ثبت نام در کنکور کارشناسی آگاه شوید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت سریال اعتباری به سامانه برای ثبت نام آزمون و درج اطلاعات فردی و تحصیلی باید کد رهگیری دریافت کنید به این صورت مراحل ثبت نام شما تکمیل می شود.

دوره های ثبت نامی کارشناسی ارشد به چند دسته تقسیم می شوند؟

این دوره ها به سه دسته دوره پژوشی و دوره آموزشی و دوره آمورزشی پژوهشی تقش=سیم بندی می شود. در دوره آموزشی پژوهشی یک دوره معمولی و نرمال تحصیلی است که در با پایان نامه تحصیلی همراه است. در دوره آموزش محور باید واحد های درسی بیشتری را به همراه سمینار های تحقیقاتی بگذانید. اما این دوره پایان نامه ندارد. در دوره های پژوهشی باید واحد های کمتری پاس کنید اما در عوض سمینار و تحقیقی آن بیشتر است.

پانوشت: آزمون ارشد 1400 , سهمیه های آزمون ارشد 1400, راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد, کمپین کنکور ارشد 1400

 

برچسب ها