فاروس logo

کنکور خارج از کشور | تحصیل خارج از کشور

کنکور خارج از کشور | تحصیل خارج از کشور

کنکور خارج از کشور | تحصیل خارج از کشور

کنکور خارج از کشور | تحصیل خارج از کشور

آیا از کنکور خارج از کشور اطلاع دارید؟
همانطور که می دانید یکی از راه های شرکت در دانشگاه های ایران شرکت در کنکور سراسری است. بنابراین تمام کسانی که قصد ادامه تحصیل برای شرکت در دانشگاه های ایران را دارند می توانند از طریق سایت سازمان سنجش برای ثبت نام در کنکور سراسری اقدام کنند. کسانی می توانند از این طرق برای شرکت در دانشگاه های داخل ایران اقدام کنند که مقیم جمهوری اسلامی ایران باشند. (اقامت قانونی ایران را دارا باشند)


کنکور خارج از کشور در چه کشور هایی برگزار می شود؟

هر ساله کنکور در  کشور های مخختلفی برگزار می شود. در سال 1399 نیز این آزمون در 7 کشور خارجی برگزار شد. این کشور ها شامل موارد زیر می شدند:

  1. لبنان
  2. قطر
  3. ترکیه
  4. امارات
  5. آلمان
  6. پاکستان
  7. کویت

حوزه ها در سال های قبل از تعدد بیشتری داشتند. تعداد حوزه ها در کشور های مختلف بنا به دلایلی مانند حفاظت از سوالات و صرف هزینه برای حضور کارشناس در سال های اخیر کاهش یافته است.

✔️ بیشتر بدانید درباره کنکور خارج از کشور

زمان برگزاری کنکور خارج از کشور

برای اطلاع از زمان برگزاری کنکور خارج از کشور باید به این نکته توجه داشته باشید که این کنکور همزمان با کنکور های داخلی برگزار می شوند. بسیاری از دااوطلبین در این باره سوال می کنند آیا سطح کنکور خارج از کشور با کنکور های داخلی متفاوت است؟ در اینباره باید گفت برای برقراری عدالت سطح سوالات کاملا یکسان و برای طرح سوالات از منابع مشترکی نیز استفاده می شود.
در سال 1400 نیز این کنکور همزمان در گروه های آزمایشی هنر، ریاضی و فنی، علوم تجربی و زبان های خارجی از تاریخ 9 تیرماه تا 12 تیرماه برگزار شد.

دانشگاه های خارج از کشور

ممکن است شما نیز در خارج از کشور زندگی می کنیدد و برای تحصیل راه ها ی مختلفی دارید. در این صورت یکی از انتخاب هایتان می تواند تحصیل در خارج از کشور باشد. آیا بهترین دانشگاه های خارج از کشور را می شناسید؟ در چه رشته ای قصد ادامه تحصیل دارید؟ آیا بازار کار رشته خود را به دقت بررسی کرده اید؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به شرایط تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور بپردازیم.

شرایط تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور می تواند بسته به کشوری که برای مقصد انتخاب می کنید متفاوت باشد. انتخاب کشور مقصد بسته به موردی که قصد یادگیری آن را دارید متفاوت است. به یاد داشته باشید بسته به رشته ای که قرار است در آن تحصیل کنید، بهترین انتخاب را داشته باشید. اما چیزی که مشخص است این است که دانشگاه های خارج از کشور برای تحصیل باید در همه دروس خود نمره قابل قبول کسب کنید تا اجازه ادامه تحصیل را داشته باشید. شرایط ورود به دانشگاه نیز بسته به شرایط شما (اینکه در کدام کشور زندگی می کنید) متفاوت است.
 

لیست دانشگاه های معتبر خارج از کشور

در این مورد باید دقت کنید که در یک دانشگاه معتبر به ادامه تحصیل بپردازید و در آینده بتوانید متناسب با آن کار کنید
✔️ ببینید: لیست دانشگاه های معتبر خارج از کشور

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی

اگر قصد شرکت در کنکور خارج از کشور را دارید، تنها ثبت نام برای شرکت در آزمون سازمان سنجش کفابت می کند. اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارید، باید به زبان اصلی رزومه ای از فعالیت های تحصیلی و علمی خور آماد کیند. هرچه این رزومه قوی تر باشد، بهتر می توانید در دانشگاه های مقصد پذیرش بگیرید. ‎

مدارک لازم جهت اخذ رویداد تحصیلی شامل چه مواردی می شود؟

 

انگیزه نامه برای تحصیل در خارج از کشور به چه معناست؟

انگبزه نامه شامل مواردی می شود که قصد شما را برای تحصیل در خارج از کشور شرح می دهد. این موارد شامل انگیزه شما برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است. انگیزه نامه بیشتر بر جنبه های شخصیتی شما تمرکز دارد. در نوشتن انگیزه نامه سعی کنید قصد و هدف خود را واضح و گویا شرح دهید و همچنین غلط های نگارشی نیز نداشته باشید. به علاوه اینکه آن را حتما خودتان بنویسید. ‎

ارسال مدارک برای تحصیل در خارج از کشور

برای ارسال مدارک به خارج از کشور حتما به این نکته دقت کنید که باید مدارک خود را معادل سازی کنید.
معادل سازی مدارک برای ارسال برای خارج از کشور چگونه انجام می پذیرد؟
برای معادل سازی مدارک تحصیلی لازم است ابتدا همه مدارک تحصیلی و تخصصی شما به زبان اصلی کشور مقصدتان معادلسازی شود. این کار به وسیله شرکت های معتبر انجام خواهد شد. بسته به کشوری که قرار است مدارکتان ترجمه شود و مواردی از این قبیل هزینه معادل سازی نیز متفاوت خواهد بود.

شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی

بورسیه شرایط مختلفی دارد. علاوه بر مودارد بیسیار برای گرفتن بورسیه، یکی از انواع بورسیه پذیرش از دانشگاه های معتبر خارج از کشور است. برای اخذ بورسیه برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور هر دانشگاه شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و هر ساله به تعداد مشخصی دانشجو از کشور های دیگر بورسیه تحصیلی می دهد. مواردی که می تواند در اخذ بورسیه تحصیلی کمک کننده باشد شامل موارد زیر می شود:

برای تحصیل در خارج کشور بستگی دارد که از چه روشی می خواهید اقدام کنید و شرایط شما کشور مقصد شما به چه صورت است. بنابراین هر کشوری شرایط خاص خود را داراست. این را نیز در نظر بگیرید که در صورتی که یکی از شرایط گرفتن بورسیه را نداشتید، نگران نباشید. می توانید با قوی کردن رزومه و موارد دیگر مشکتل را برطرف کنید.

پانوشت: گرفتن بورسه تحصیلی با فاوند, کنکور خارج از کشور, تحصیل در خارج از کشور, برای کدام کشور های می توانید برای گرفتن بورسیه اقدام کنید, هزینه ترجمه مدارک و معادل سازی , معتبر ترین دانشگاه های دنیا

برچسب ها