فاروس logo

لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص

لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص

لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص

لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص

 

با ما همراه باشید با لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص👩‍🎓. توجه کنید دوستان، برخی از دانشگاه ها در کشور ما شرایط خاصی برای پذیرش دارند. یعنی شما علاوه بر اینکه باید در آزمون سراسری کنکور، شرکت کنید نیاز به مصاحبه و در واقع می توان گفت که یک سری موارد عملی خواهید داشت تا بتوانید در آن ها اقدام به تحصیل کنید. در این مقاله می خواهیم لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص را به شما ارائه دهیم تا اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید. هر چقدر اطلاعات بیشتری در رابطه با آن ها داشته باشید در مصاحبه ی آن ها بهتر عمل می کنید و شانس قبولی بیشتری نیز خواهید داشت. بنابراین لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید و نکات لازم را بیاموزید. فراموش نکنید که پیش از آن شما باید رتبه ی لازم را هم در کنکور بگیرید.

 

 

لیست دانشگاه های شرایط خاص

 

در فهرست زیر لیست دانشگاه های شرایط خاص را خواهید دید. همانطور که گفته شد برای قبولی در این دانشگاه ها باید علاوه بر کسب رتبه مجاز در آزمون تئوری کنکور یک مصاحبه را هم شرکت کنید. این مصاحبه می تواند به صورت یک گزینش و یا تحقیق باشد. که این موضوع بسته به نوع دانشگاه با هم تفاوت دارد. در زمان انتخاب رشته می توانید تمامی رشته های نیمه متمرکز را انتخاب کنید اما از میان آن ها فقط دو موردرا می توانید به مصاحبه بروید. معمولا در زمان پذیرش این دانشگاه ها آن ها ظرفیتی دو برابر مقدار واقعی را اعلام می کنند. سپس از میان افرادی که در دعوت پذیرش می شوند به اندازه ظرفیت واقعی هر کسی را که بیشتر واجد شرایط است می پذیرند. همانطور که می بینید رقابت سختی می تواند به وجود آید. برای نتیجه گیری بهتر حتما با یک مشاور صحبت کنید.

 

 

 

دانشگاه های دارای شرایط خاص

 

در قسمت قبل دانشگاه های دارای شرایط خاص به شما معرفی شد. فراموش نکنید که برخی از شرایط این دانشگاه ها عمومی است و در تمامی آن ها یکسان می باشد. اما در برخی موارد دیگر با هم متفاوت هستند و مواردی که گفته می شود فقط برای همان دانشگاه می باشد. پیشنهاد می کنیم که در ابتدا خوب تحقیق کنید و لیست کاملی از شرایط هر کدام تهیه کنید تا بهتر بتوانید انتخاب رشته کنید. ضمن این که برای موفقیت در مصاحبه های این دانشگاه ها شما حتما به یک مشاور نیاز دارید. توصیه می کنیم در این مورد فاروس طاها برای برای خود انتخاب کنید تا نتیجه ی خیلی بهتری بگیرید. ضمن این که دانستن شرایط می تواند به شما کمک کند تا آگاهی بیشتری داشته باشید. به طور مثال دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی فقط ورودی آقا می پذیرد.

 

 

نتایج رشته های دارای شرایط خاص ۱۴۰۰

 

نتایج رشته های دارای شرایط خاص ۱۴۰۰ در چه تاریخی مشخص می شود؟ نتایج اولیه رشته های این دانشگاه ها در تاریخ 31 مرداد 1400 در سایت سازمان سنجش اعلام شد. پس از آن نیز داوطلبان باید برای شرکت در مصاحبه حاضر می شدند. در رابطه با تاریخ دقیق اعلام نتایج نهایی هنوز چیزی اعلام نشده است. معمولا این اطلاعیه توسط خود سنجش و یا دانشگاهی که در آن دعوت به مصاحبه شده اید، صادر می شود. نکته ای که باید بدانید این است که اگر در نتیجه اولیه نام شما در لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص قرار گرفت و شما دعوت به مصاحبه شدید، به این معنا نیست که شما حتما مجاز به تحصیل در آن خواهید شد. تا زمان اعلام نتایجه مصاحبه هیچ نظری نمی توان داد. پس حتی اگر رتبه لازم را هم کسب کردید سعی کنید که در آن جلسه مذکور موفق عمل کنید.

 

 

زمان اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز

 

زمان اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز همه دانشگاه ها با هم یکسان نیست. برخی از دانشگاه ها ممکن است زودتر نتایج را اعلام کنند و برخی هم دیرتر. در قسمت قبل هم گفتیم برای این مورد می توانید به سایت خود دانشگاه و یا سازمان سنجش مراجعه کنید. اما مورد دیگری که باید در این قسمت به آن پرداخته شود رتبه شما در کنکور سراسری می باشد📖. این که مصاحبه خیلی مهم است اما پر واضح می باشد پیش از مصاحبه رتبه شما مهم است تا اصلا بتوانید در نتیجه اولیه قبول شوید و شما را به گزینش دعوت کنند. برنامه ی شما برای کسب این رتبه چیست؟ چقدر برای اهداف خود برنامه ریزی کرده اید؟ یا بهتر است بگوییم که چقدر به برنامه ریزی اعتقاد دارید؟ دوستان فراموش نکنید که در کنکور شانس هیچ نتیجه ای ندارد. فقط و فقط تلاش خودتان است.

 

کد رشته های شرایط خاص

 

در این مقاله لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص را در اختیار شما قرار دادیم. همانطور که در قسمت قبل هم به این موضوع اشاره شده برای این که شما بتوانید در زمان انتخاب رشته خود، کد رشته های شرایط خاص را وارد کنید، باید رتبه مجاز را کسب کرده باشید. پس در هر رشته ای که هستید باید بتوانید یک تراز لازمی را به دست آورید. در نتیجه نیاز به دقت و تلاش بالایی دارید. خصوصا بچه های تجربی که جامعه آماری بالایی هم دارند. در نتیجه ساعت مطالعاتی خوبی هم باید داشته باشند تا بتوانند رتبه ای که برای ورود به دانشگاه های دارای شرایط خاص نیاز دارند را به دست آورند. مهم نیست تا به امروز چطور درس می خواندید از همین حالا سعی کنید درس ها را درست بخوانید تا بتوانید به اهداف خود برسید. فراموش نکنید که برای شروع هیچ وقت دیر نیست.

 

 

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

 

امیدواریم تا به اینجا مطالب برای شما مفید بوده باشد. در این قسمت می خواهیم یک برنامه ویژه را به شما معرفی کنیم. این برنامه به شما کمک می کند تا بدون استرس درس بخوانید و خیال تان از بابت نتیجه راحت باشد. قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها این یک برنامه و طرح شگفت انگیز می باشد که خیال همه دانش آموزان را راحت کرده است. حتما با شماره 09120981385 تماس بگیرید و برای ثبت نام در آن اقدام کنید.فراموش نکنید که می توانید حتی از پایه دهم و یازدهم در موسسه ما ثبت نام کنید تا خیلی زودتر خود را برای کنکور آماده کنید. پس فرصت را از دست ندهید و به جمع رتبه برتر های فاروس طاها بپیوندید. می توانید بهترین پکیج های آموزشی را از ما دریافت نمایید و با مشاهده آن ها مطالب درسی را خیلی بهتر و مفهومی تر یاد بگیرید.

 

آیا دانشگاه غیر انتفاعی رفاه نیز در لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص قرار می گیرد؟

بله همانطور که در مقاله نیز گفته شد این دانشگاه جزء شرایط خاص می باشد و شما علاوه بر کسب رتبه مجاز باید در مصاحبه ی آن نیز قبول شوید.

شرایط سنی دانشکاه فرهنگیان چقدر است؟

برای ورود به دانشگاه های فرهنگیان تا حداکثر 24 سال می توانید اقدام کنید.

برچسب ها