فاروس logo

بهترین دانشگاه های مهندسی ایران

بهترین دانشگاه های مهندسی ایران

بهترین دانشگاه های مهندسی ایران

بهترین دانشگاه های مهندسی ایران

  

بهترین دانشگاه های مهندسی ایران کدام اند؟ بدون شک تحصیل در بهترین دانشگاه های فنی و مهندسی ایران آرزوی هر دانش آموز رشته ریاضی می باشد. برای رسیدن به این هدف استفاده از منابع درست و سخت کوشی دو سوی نردبان موفقیت بوده که باید گرفت تا به مقصد رسید. این که از چه منابعی استفاده کنید و چگونه درس بخوانید برای شما عزیزان در مقالات دیگر توضیح داده شده است. اما در این مقاله فاروس طاها می خواهیم شما را با بهترین دانشگاه های مهندسی در ایران آشنا کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

  

بهترین دانشگاه های مهندسی ایران

  

کیفیت دانشگاه‌ ها نقش بسیار مهمی در انتخاب داوطلبان ایفا می‌کنند. اگر دانشگاه از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار باشند داوطلبان زیادی به سراغ انتخاب آن دانشگاه می‌روند. بنابراین داوطلبان هنگام انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه باید توجه زیادی داشته باشند. زیرا این مورد نقش مهمی در آینده تحصیلی آن‌ها دارد. روش‌های متعددی برای رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های ایران وجود دارد که ما در این مقاله تنها دو معیار رتبه بندی  QS و رتبه بندی شانگهای را در نظر می‌گیریم.

 

رتبه بندی QS یکی از مهم ‌ترین رتبه‌بندی‌ های دانشگاهی است. که بر اساس سوابق آموزشی، توانایی جذب در بازار کار، نسبت اعضای هیئت علمی به تعداد دانشجو، نسبت اعضای هیئت علمی بین‌المللی، نسبت دانشجویان بین‌المللی و میزان استنادات به ازای هر عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها را رتبه‌بندی می‌کند. رتبه بندی شانگهای نیز بر اساس کیفیت آموزش، کیفیت اعضا هیئت علمی، خروجی‌های پژوهش و سرانه عملکرد دانشگاه‌ ها را رتبه ‌بندی می‌کند. تیم محتوای فاروس طاها در این مقاله به سراغ معرفی بهترین دانشگاه های مهندسی ایران می‌رود. همچنین، رتبه ‌بندی این دانشگاه‌ ها را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

  

  

معرفی بهترین دانشگاه های مهندسی ایران

   


  

1. دانشگاه صنعتی شریف تهران

  

اولین دانشگاهی که در معرفی بهترین دانشگاه‌های ایران به سراغ آن می‌رویم، دانشگاه صنعتی شریف است. این دانشگاه در سال 1334 تاسیس شده است و در شهر تهران قرار دارد. دانشگاه صنعتی شریف تهران یک دانشگاه دولتی محسوب می‌شود که حدودا 10242 دانشجو دارد. همچنین، 480 استاد در آن مشغول به فعالیت هستند. این دانشگاه 15 دانشکده دارد که عبارتند از:

  

  

  

رتبه بندی دانشگاه صنعتی شریف تهران در بین بهترین دانشگاه های مهندسی ایران

  

رتبه‌بندی ‌های زیر بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌ های ایران صورت گرفته است:

  

  

وب سایت دانشگاه شریف تهران: http://www.sharif.ir

   


  

2. دانشگاه امیرکبیر تهران

  

دانشگاه امیرکبیر تهران یکی دیگر از بهترین دانشگاه های مهندسی ایران است که در شهر تهران قرار دارد. این دانشگاه در سال 1337 تاسیس شده است و با نام پلی تکنیک تهران نیز در بین دانشجویان شناخته می‌شود. این دانشگاه در حال حاضر دارای 14430 دانشجو و 585 استاد است. دانشگاه امیرکبیر تهران دارای دانشکده‌های زیر است:

  

  

  

رتبه بندی دانشگاه امیرکبیر تهران در بین بهترین دانشگاه های مهندسی ایران

  

  

وب سایت دانشگاه امیرکبیر تهران: http://www.aut.ac.ir/

   


  

3. دانشگاه علم و صنعت ایران

  

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ های مهندسی ایران، دانشگاه علم و صنعت ایران است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌ های در ایران محسوب می‌شود که در شهر تهران قرار دارد. دانشگاه علم و صنعت ایران در سال 1308 تاسیس شده است. همچنین، از دانشگاه‌های قدیمی ایران محسوب می‌شود. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری دانشجو قبول می‌کند. دانشگاه علم و صنعت ایران دارای دانشکده‌های زیر است:

  

  

  

رتبه بندی دانشگاه علم و صنعت ایران در بین بهترین دانشگاه های مهندسی ایران

  

  

وب سایت دانشگاه علم و صنعت ایران: http://www.iust.ac.ir

  

جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و آشنایی با دیگر دانشگاه های مهندسی ایران. از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  

☎️شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎️

  

  

طرح قبولی تضمینی کنکور ریاضی مهندسی فاروس طاها

  

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها تجربه در زمینه قبولی کنکور ریاضی برنامه ریزی اصولی خود را با پشتوانه سال ها تجربه به پایان رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه بهترین و معتبرترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع جهت قبولی تضمینی در کنکور ریاضی. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

 

موفقیت تضمینی در کنکور >>> هدیه ای است از طرف ما به دوستان پرتلاشی که هدف شان را ارزشمند تلقی می کنند. همچنین، این طرح قبولی تضمینی موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های محبوب تجربی از جمله: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شکل گرفته است. با انتخاب گام های درست برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز می شوید. به علاوه، می توانید با آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هر گام بسنجید. همچنین، رتبه خود را ببینید.

  

جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه تنها کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید.

  

برچسب ها